Tři exministři dopravy se kvůli soutěži o mýto nemilosrdně pustili do Ťoka

26.03.2018 21:18 | Zprávy

Soutěž o firmu, která se bude v Česku starat o mýto po roce 2019, už asi skoro nikoho nezajímá. Tendr je špatně vypsaný, protestuje proti němu kdekdo, včetně posledních třech ministrů dopravy. Připravuje se vyhození stávajícího plně funkčního mýtného systému v ceně několika miliard do šrotu.

Tři exministři dopravy se kvůli soutěži o mýto nemilosrdně pustili do Ťoka
Foto: mytocz.eu
Popisek: Mobilní kontrola výběru mýtného - ilustrační foto

Největším obhájcem je současný ministr Daniel Ťok (ANO), který sice s podmínkami tendru, který prosadila vládní ČSSD, nesouhlasí, ale bránit ho bude až do smrti, anebo až do složení vlády ANO a ČSSD? Čeká se na ÚOHS, který by měl probíhající výběrové řízení zrušit. To je maximum informací, které se již dostaly na veřejnost a které, jak již bylo řečeno, stejně nikoho moc nezajímají. Vyhozené miliardy se tak prostě stávají asi běžnou součástí dneška. A to navzdory tomu, že současná vláda premiéra Babiše si na veřejnosti získala kladné body právě tvrdou kritikou, jak nehospodárně se politici chovají.

Výběrové mýtné řízení a konkrétně plánované rozšíření zpoplatněných komunikací kritizují Svaz průmyslu a dopravy, Hospodářská komora, Česmad Bohemia, Asociace krajů, odbory a zhruba 400 starostů dotčených obcí. Podle nich jde o nekoncepční krok, který zatíží drobné podnikatele a povede k objíždění zpoplatněných úseků.

Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj nedávno zamítl rozklad ministerstva dopravy na zrušení předběžného opatření, kterým antimonopolní úřad zakázal resortu podepsat smlouvu s případným vítězem tendru na systém vybírání mýtného. ÚOHS v současnosti pokračuje v zahájených řízeních, která jsou už tři. Posledním, kdo podal na ÚOHS stížnost, je společnost Kapsch. Firma si mimo jiné stěžovala, že podmínky tendru nahrávají satelitní technologii.

Mýtné v Česku vybírá elektronicky od roku 2007 prostřednictvím systému mikrovlnných mýtných bran firma Kapsch. Nyní tvoří zpoplatněnou síť více než 1400 kilometrů dálnic a silnic první třídy. Za deset let se na mýtném vybralo 77,5 miliardy korun.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: pas

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

AI

Umělá inteligence je na jednu stranu dobrá věc, ale nemyslíte, že je i dost nebezpečná? Řeší někdo, jak zabránit tomu, aby o nás neshromažďovala zejména osobní data, která pak půjde zneužít? Děkuji za odpověď. Klára

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zklamaný Petr Kramný bojuje dál. Řekl nám o své další naději

4:44 Zklamaný Petr Kramný bojuje dál. Řekl nám o své další naději

Odsouzený Petr Kramný je zklamán tím, že ESLP odmítl jeho stížnost. Jak však řekl ParlamentnímListům…