Tři exministři dopravy se kvůli soutěži o mýto nemilosrdně pustili do Ťoka

26.03.2018 21:18 | Zprávy
autor: pas

Soutěž o firmu, která se bude v Česku starat o mýto po roce 2019, už asi skoro nikoho nezajímá. Tendr je špatně vypsaný, protestuje proti němu kdekdo, včetně posledních třech ministrů dopravy. Připravuje se vyhození stávajícího plně funkčního mýtného systému v ceně několika miliard do šrotu.

Tři exministři dopravy se kvůli soutěži o mýto nemilosrdně pustili do Ťoka
Foto: mytocz.eu
Popisek: Mobilní kontrola výběru mýtného - ilustrační foto

Největším obhájcem je současný ministr Daniel Ťok (ANO), který sice s podmínkami tendru, který prosadila vládní ČSSD, nesouhlasí, ale bránit ho bude až do smrti, anebo až do složení vlády ANO a ČSSD? Čeká se na ÚOHS, který by měl probíhající výběrové řízení zrušit. To je maximum informací, které se již dostaly na veřejnost a které, jak již bylo řečeno, stejně nikoho moc nezajímají. Vyhozené miliardy se tak prostě stávají asi běžnou součástí dneška. A to navzdory tomu, že současná vláda premiéra Babiše si na veřejnosti získala kladné body právě tvrdou kritikou, jak nehospodárně se politici chovají.

Výběrové mýtné řízení a konkrétně plánované rozšíření zpoplatněných komunikací kritizují Svaz průmyslu a dopravy, Hospodářská komora, Česmad Bohemia, Asociace krajů, odbory a zhruba 400 starostů dotčených obcí. Podle nich jde o nekoncepční krok, který zatíží drobné podnikatele a povede k objíždění zpoplatněných úseků.

Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj nedávno zamítl rozklad ministerstva dopravy na zrušení předběžného opatření, kterým antimonopolní úřad zakázal resortu podepsat smlouvu s případným vítězem tendru na systém vybírání mýtného. ÚOHS v současnosti pokračuje v zahájených řízeních, která jsou už tři. Posledním, kdo podal na ÚOHS stížnost, je společnost Kapsch. Firma si mimo jiné stěžovala, že podmínky tendru nahrávají satelitní technologii.

Mýtné v Česku vybírá elektronicky od roku 2007 prostřednictvím systému mikrovlnných mýtných bran firma Kapsch. Nyní tvoří zpoplatněnou síť více než 1400 kilometrů dálnic a silnic první třídy. Za deset let se na mýtném vybralo 77,5 miliardy korun.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Eva Decroix, Ph.D., MBA byl položen dotaz

Ekonomika

Když se pyšníte tím, jak díky vám roste naše ekonomika, jak vysvětlíte, že to nepociťuje většina z nás, a že naše mzdy nerostou nebo jen minimálně, a že se naše životní úroveň propadá?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kolaborant Babiš, zuří Miroslava Němcová. A vytáhla kriminál

8:23 Kolaborant Babiš, zuří Miroslava Němcová. A vytáhla kriminál

Opatrně, jen s mírným náznakem kritiky, se k postoji české delegace v Bruselu, vedené premiérem Andr…