Bárta, bývalý předseda strany Věci veřejné, před pěti lety odešel z Poslanecké sněmovny. Ministrem dopravy byl v letech 2010 až 2011. Od té doby se o jeho aktivitách spíše spekulovalo, často byl spojován s hnutím Úsvit, které však v loňských parlamentních volbách ani nekandidovalo. Více než sedm let poté, co opustil post ministra dopravy, nyní viditelně vstoupil do podnikání na železnici. Vít Bárta podle informací ParlamentníchListů.cz získal 10procentní podíl ve firmě Rail clinic a je dnes jejím jediným jednatelem.
Největším podílníkem v Rail clinicu je českoitalský expert na železnici Patrizio Scuderoni, který je současně i zástupcem obchodního ředitele ve firmě AŽD. Ta je významným dodavatelem Českých drah v oblasti zabezpečovacích a dalších technologií. Aktivity AŽD a Rail clinicu však spolu zjevně nesouvisí.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Barbora Richterová