Značku TRADIČNÍ ČESKÝ OBCHOD si na kongresu Samoška převzalo celkem sedm prodejen, dvě ze sítě obchodů BRNĚNKA, dvě ze sítě ENAPO, dvě ze sítě PRAMEN CZ a jedna JEDNOTA ze skupiny COOP. „Chceme zákazníkům nabídnout něco víc. Ukázat jim, které nezávislé prodejny splňují náročné požadavky nakupujících na kvalitu služeb i sortimentu. Věřím, že naše značka dává oceněným prodejnám konkurenční výhodu, což má svůj význam zejména v souvislosti s neblahým trendem zanikání venkovských prodejen,“ říká Zdeněk Juračka, předseda Asociace českého tradičního obchodu. Téma obchodní obslužnosti venkova považuje AČTO za jednu ze svých priorit. A proto také byla jedním z hlavních bodů kongresu Samoška panelová diskuze, řešící právě tuto otázku.
Panelové diskuze se zúčastnil vedle dalších řečníků také ministr zemědělství Marian Juračka, kterému není osud venkova lhostejný. „Pokud chceme udržet v malých obcích život, musíme v nich udržet malé podnikání. To je, spolu s rodinným podnikáním, základem dobře fungujícího venkova. Malí a střední podnikatelé hrají klíčovou roli při zaměstnávání lidí na vesnicích, zajišťují zde základní infrastrukturu a obslužnost. Právě proto je chceme podporovat, aby se i lidem v těch nejmenších obcích žilo dobře,“ hodnotí situaci ministr zemědělství Marian Jurečka.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV