Ander (SZ): Motivace lidí k využívání MHD dostane další těžkou ránu

29.06.2011 4:44

Plánem na zdražení jízdného v brněnské MHD se bude již zítra zabývat Rada města Brna. Zelení se zdražováním nesouhlasí a navrhují pokrýt potřebné náklady zvýšením příspěvku dopravnímu podniku z městského rozpočtu. Za zvláště škodlivé považují zelení zdražení ročních předplatních jízdenek.

Ander (SZ): Motivace lidí k využívání MHD dostane další těžkou ránu

Podle propočtů dopravního podniku vyvolá zvýšení DPH na 14 % propad tržeb ve výši 29 milionů korun. Plán na zvýšení jízdného, který byl v červnu předložen dopravní komisi a kterým se Rada města bude zítra zabývat, však počítá v obou variantách se zdražením, které zvýší tržby DPmB až o 63 milionů korun, tedy o více než dvojnásobek. Přitom navýšení kompenzace dopravnímu podniku o potřebných 30 milionů by představovalo pouze 0,25% výdajů městského rozpočtu, a není tedy pro městkou pokladnu žádným problémem. Zdražování MHD kvůli nové sazbě DPH proto není nezbytné. Navíc se zdá, že vedení města chce zdražit výrazně více než jen o nárůst DPH. 

Za zvláště špatný signál považují zelení snahu vedení města o zdražení předplatních jízdenek. Jakékoliv změny v jízdném by neměli odnášet věrní, pravidelní zákazníci. Ze systému pak zmizí motivace k cestování veřejnou dopravou, která bude mít za následek ulice ještě více přeplněné auty.

Martin Ander, předseda klubu Strany zelených v Zastupitelstvu města Brna, k tomu říká:
„Zdražovat předplatní jízdenky není moudré. Motivace lidí jezdit do práce hromadnou dopravou a ne autem, tak dostane další těžkou ránu. Chce-li mít primátor příznivější ceny MHD než v Praze, měl by si vzít příklad ze svých pražských sociálnědemokratických kolegů, kteří prosadili nezdražování roční předplatní jízdenky."

„Kompenzovat nárůst nákladů dopravního podniku zvýšením příspěvku z městského rozpočtu je zcela na místě, protože veřejná doprava neslouží jen těm, kteří jí cestují, ale pomáhá udržet ulice průjezdné i pro ty, kteří jezdí autem. To by si měli radní uvědomit."

Dále čtěte:
Ander (SZ):Zbytečné zdražování MHD v Brně
Ander (SZ): Podporujeme šetrnou variantu rozvoje Brna

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Zeleni.cz

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

Kdo může za migrační pakt?

Tvrdíte, že když vás budeme volit, tak nás zbavíte migrantů. Jak? Jak chcete problém řešit, navíc když teď EP schválil migrační pakt? Taky tvrdíte, že jeho schválení byla zrada od této vlády, tak co pak změníte evropské volby? A jak to tedy je? Může za schválení paktu vláda nebo politici v Bruselu?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Kupka: Stavíme aktuálně více než 200 km nových dálnic

23:07 Ministr Kupka: Stavíme aktuálně více než 200 km nových dálnic

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k dopravě.