„Stav silnic ve Středočeském kraji je nadále neudržitelný. ČSSD by za tuto situaci mělo přijmout zodpovědnost, přestat s předvolebním populismem a rychle hledat řešení. Jednou z možností je další zpoplatnění provozu na silnicích, zejména pro těžkou nákladní dopravu" říká předsedkyně středočeské KDU-ČSL Lenka Ptáčková Melicharová.
Na základě dostupných informací se ukazuje výrazné podhodnocení financování oprav a údržby pozemních komunikací Středočeského kraje. Na nezbytné opravy chybí nejméně 300 milionů korun. „Přestože se levicová Rada Středočeského kraje zavázala ve svém Programovém prohlášení, že v letech 2008-12 investuje téměř 9 miliard do oprav a rekonstrukcí středočeských silnic a zajistí plynulost, a hlavně bezpečnost silniční dopravy novými obchvaty, chráněnými přechody a dalšími opatřeními zohledňujícími potřeby pěších i motoristů, skutečnost výrazně zaostává. Po letošní kruté zimě je nutné najít urychleně řešení, finanční prostředky v rozpočtu Středočeského kraje, dříve než dojde ke ztrátám nejen na majetku, ale možná i na životech, " řekla Ptáčková Melicharová.
„V letech 2008 a 2009 bylo v rozpočtu Kraje na běžné výdaje spojené s opravami a údržbou silnic vyčleněno 1, 532 mld. Kč. Hejtman Rath se zapomněl Středočechům pochlubit s tím, že pro rok 2010 byla tato částka dokonce snížena na pouhých 1,092 miliardy. Problém stavu středočeských silnic je přitom všeobecně známý a o nutnosti řešit tento problém se mluví řadu let," dodává jednička na kandidátce KDU-ČSL.
Středočeský kraj je vlastníkem pozemních komunikací II. a III. třídy. Pro jejich správu má zřízené 4 příspěvkové organizace Správy a údržby silnic - v Benešově, Kladně, Kutné Hoře a Mnichově Hradišti. Jednotlivé správy zajišťují v příslušné oblasti letní a zimní údržbu komunikací a jejich opravy. Silnice I. třídy jsou ve vlastnictví státu. Ředitelství silnic a dálnic ČR vykonává pro stát jejich správu. Krajský úřad Středočeského kraje vykonává působnost silničního správního úřadu a speciálního stavebního úřadu pro pozemní komunikace I. třídy.
„Kvůli stavu silnic ve středních Čechách se jim žertem říká středověké. ČSSD by měla přestat s předvolebním populismem a začít rychle hledat řešení. Pokud budou lidé vědět, že vybrané peníze skutečně půjdou na opravu silnic, jsem přesvědčena, že přijmou třeba i zpoplatnění provozu na silnicích. Je otázkou zda by kraj neměl zavést mýtné i na vybraných silnicích II. a III. třídy. Lidem na ve středních Čechách by tak zcela jistě ubylo výfukových plynů, hluku a nebezpečných kamionů. Z výnosů by bylo možné financovat údržbu krajských silnic, které jsou devastovány těžkou nákladní dopravou. Podle mě je spravedlivé, aby se na opravě silnic největší měrou podíleli ti, kteří silnice nejvíce ničí, totiž provozovatelé kamionové dopravy," navrhuje Lenka Ptáčková Melicharová.
„Stejně tak ale není možné, aby u nás stála výstavba kilometru silnice nejvíc v Evropě a miliony určené na opravu silnic mizely neznámo kam," uzavřela Melicharová Ptáčková.
Dále čtěte:
Studie MD: Mýtné na silnicích II. a III. tříd může být reálné
Slamečka: Mýto na menších silnicích je pomůže opravit
Provoz mýtného spolkne polovinu vybraných peněz. Zlevníme, slíbil Slamečka
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: kdu.cz