V souvislosti s nedávným Evropským spotřebitelským summitem představila soubor akcí, které mají zintenzivnit vymáhání stávající směrnice o nekalých obchodních praktikách. Těm podle průzkumu evropští spotřebitelé čelí nejčastěji v oblastech cestovního ruchu, dopravy, v digitálních a finančních službách a na trzích s nemovitostmi.
„Zavedli jsme kvalitní pravidla na ochranu spotřebitelů, nyní však musíme dbát na to, aby byla lépe vymáhána, a to zejména v přeshraničních případech. Jde mi o nulovou toleranci nepoctivých obchodníků,“ okomentovala iniciativu místopředsedkyně Evropské komise a komisařka EU pro spravedlnost, Viviane Redingová.
Iniciativa reaguje na hodnocení fungování stávající směrnice, která vstoupila v platnost před pěti lety. Podle Evropské komise spotřebitelé stále při nákupech naráží na neúplné informování o cenách, klamavý či zavádějící popis výrobků nebo na agresivní marketingové kampaně zaměřené na děti či seniory. Instituce proto navrhuje například zdokonalení databáze – „černé listiny“ – nekalých obchodních praktik v EU.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: cssd.cz