Cílem Cyklostrategie, kterou představil ministr dopravy Zbyněk Stanjura, je zvýšit počet lidí, kteří kolo využívají k dopravě, zefektivnit výstavbu cyklistické infrastruktury a zlepšit bezpečnost cyklistů i kvalitu života ve městech. V souvislosti se zvyšováním bezpečnosti v dopravě ministr vládu dále informoval o plnění Národní strategie bezpečnosti silničního provozu 2011–2020, jejímž cílem je snížení celkového počtu usmrcených osob při dopravních nehodách oproti roku 2009 o 60 %.
Cyklostrategie chce zvýšit podíl cyklistické dopravy zejména na kratší vzdálenosti ve městech a zlepšit efektivitu při výstavbě cyklistické infrastruktury. Klade si za cíl také zlepšit koordinaci mezi státní správou, kraji, městy a obcemi. Aktualizovaná Cyklostrategie 2013 nahrazuje dosud platný dokument, který vláda schválila v roce 2004. „Cyklistická doprava je nejen zdravější, ale ve městě mnohdy i rychlejší a praktičtější, než jízda autem. Důležité ale je, aby se cyklisté mohli po městě pohybovat bezpečně. Vytyčeným cílem je zvýšit podíl cyklistů na našich silnicích celkově o 10 % a ve městech až o 25 % a do roku 2020 snížit počet jejich úmrtí na silnicích na polovinu,“ uvedl Stanjura.
Jízdní kolo patří do působnosti několika rezortů, týká se nejen dopravy, ale také regionálního rozvoje, životního prostředí, a jízda na kole má vliv také na zdraví obyvatel. „Podle studie Evropské cyklistické federace každý kilometr ujetý na kole v porovnání s řízením automobilu ušetří společnosti 96 eurocentů,“ řekl národní cyklokoordinátor Jaroslav Martinek z Centra dopravního výzkumu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Ministerstvo dopravy