Je známo, že spotřebitelé kupují mnoho věcí pouze v akcích. Mění v tomhle ohledu Vánoce spotřebitelské chování? Mění se poměr zboží kupovaného v akcích?
Pokud vím, tak podíl potravin nakupovaných ve slevách před Vánoci se oproti „zbytku roku“ nemění, spíše roste objem takto nakupovaných potravin, protože se prostě nakupuje více. Pokud se pak týká trendů, pak zejména v době vysokých cen potravin podíl zboží nakupovaného ve slevách v ČR vzrostl, nyní se v zásadě stabilizoval a činí více než 50 procent.
Můžeme říct, že Češi už si zvykli nakupovat v akcích a vlastně je neberou jako výjimečnou příležitost k výhodnému nákupu, ale spíše jako často jediný možný čas, kdy jít nakupovat?
Ano, zvykli si, svým způsobem za to ale také může maloobchod, který o zákazníky bojuje především prostřednictvím snížených cen a slevových akcí. I když to neplatí pro všechny spotřebitele, příležitost k výhodnějšímu nákupu alespoň někdy využívá většina populace, přičemž u těch sociálně slabších je nákup ve slevách v podstatě základním principem.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jan Novotný
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Uživateli nejlépe hodnocený komentář
| 7 | 0
Další články z rubriky

9:02 Stranický týdeník, dříve „orgán“. Předvolební Šafr do schránky
TÝDEN V MÉDIÍCH Nový ředitel ČT chce provést kontrolu hospodaření. Zná čísla z roku 2001, kdy stálo …
- 4:43 Trump hraje poker, Putin šachy. Kvůli degradaci elit Západu je jaderná válka reálná
- 4:44 Negramotnost, armáda a prezident Pavel. Historik Fidler kárá i vládu
- 18:52 „Osa zla“? Komu vadil šáh a nyní vadí i ajatolláhové
- 13:17 „A pak přišel Fiala zadním vchodem.“ Byla na setkání s premiérem a Pazderkovou
- 9:40 „Drogista Zelenskyj, podvodnice, finanční toky.“ Člen ODS až na hranu