Frýdek-Místek zveřejnil výsledky průzkumu spokojenosti s technickými službami

03.10.2015 6:28

Již od roku 2004 TS a.s. každoročně testují spokojenost zákazníků se službami, které poskytují. V letošním roce to bylo v termínu od pondělí 3. srpna až do středy 12. srpna.

Frýdek-Místek zveřejnil výsledky průzkumu spokojenosti s technickými službami
Foto: frydekmistek.cz
Popisek: Frýdek-Místek

Dotazování prováděly dvě studentky, které se pomocí dvanácti otázek ptaly místních občanů, jak jsou spokojeni se stavem veřejného osvětlení, nasvětlení přechodů pro chodce, s úrovní vánoční výzdoby i slavnostního osvětlení historických objektů. Posuzován byl také stav městského mobiliáře, který pod sebou zahrnuje autobusové zastávky, dětská hřiště, pískoviště a také lavičky. Hodnocena byla rovněž čistota veřejných WC, úklid města a samozřejmě i zimní údržba místních komunikací, údržba zeleně, provoz parkovišť a činnost hrobové matriky.

Cílem bylo dosáhnout minimálně 75% spokojenost, která zahrnuje odpovědi zcela spokojen i spokojen. Celkem bylo osloveno 460 respondentů, z toho 243 žen a 217 mužů.

Provoz Veřejné osvětlení

S touto oblastí jsou občané nejvíce spokojeni, a to z 94,6 %. Jde o jednu z nejvyšších hodnot dosažených od roku 2004. Procento nespokojených bylo pouze 2,6, což je nejméně od začátku testování.

Nasvětlení přechodů pro chodce bylo kladně hodnoceno 83,7 %, stejně jako vloni. Nespokojených bylo letos 7,6 %. Nejvíce (2,2 %) občané letos připomínkovali rychle se střídající světla (zelená/červená) na semaforu u přechodu u Kauflandu. Signální plány jsou však nastaveny tak, aby byla křižovatka co nejlépe prostupná jak pro motoristy, tak i pro pěší. Při dnešních dopravních zátěžích v centru města bohužel nelze signální plán u této křižovatky nastavit jinak.

S úrovní vánoční výzdoby bylo letos spokojeno 81,7 %. Nejvyšší procento spokojenosti bylo dosaženo v letech 2005-2007, kdy se pohybovalo nad 90 %. Nespokojeno v letošním roce bylo 12 %. Proto v současnosti management TS a.s. projednává s vedením statutárního města Frýdek-Místek návrh úpravy stávající vánoční výzdoby. O letošním Adventu bude s největší pravděpodobností obměněna výzdoba ulice T. G. Masaryka a na příští rok se plánuje větší obnova, ale také i rozšíření vánoční výzdoby v některých dalších ulicích (například 8. pěšího pluku, ul. Bruzovská nebo na ul. Revoluční).

S úrovní slavnostního osvětlení historických objektů je letos spokojeno 88 %. Procento nespokojených od roku 2004 kleslo z 5,7 na letošní 2,6 %.

Městský mobiliář

V posledních čtyřech letech se spokojenost v této hodnocené oblasti drží nad 60%, letos dosáhla hodnoty 63,3 %. Počet nespokojených se oproti loňsku zvýšil z 21,3 na 24,6 %, přesto se již několik let počet nespokojených drží zhruba na jedné čtvrtině dotazovaných. Frýdecko-místečtí (3,3 %) vyjádřili největší nespokojenost s nedostatkem laviček na ulici Lískovecká.  V této lokalitě se nachází 9 laviček a další jsou v autobusových zastávkách.

Čistota veřejných toalet

S čistotou veřejných WC je letos spokojeno 29,4 %, což je více o 6,3 % oproti loňsku a o 19,3 % méně než v roce 2004. Nespokojeno je pouze 1 %, oproti loňským 4,1 %. Na začátku testování bylo nespokojeno 15,7 %. Což je pozitivní trend, došlo ke snížení procenta nespokojených o 14,7 % za celé období hodnocení.

Úklid města

Letošní spokojenost je 88,5 %, což je o 4,1 % více než vloni. V celém sledovaném období od roku 2004 nepoklesla pod 80%, letošní spokojenost je druhá nejvyšší, stejně jako druhá nejnižší je i letošní úroveň nespokojených občanů (pouhých 10,65%). Tyto velice příznivé výsledky přičítá vedení společnosti dlouhodobému a cílevědomému zdokonalování systému provádění strojního, ale i ručního úklidu.

Zimní údržba místních komunikací

Procento spokojených je letos prakticky totožné jako v loňském roce (76,3 respektive 76,5 %). Od roku 2010 drží společnost spokojenost občanů mezi 75-80 %. V letošním roce mírně stoupl počet nespokojených na 20,2 %, vloni to bylo celkem 18,5 % občanů. Nejvíce (3,5 %) respondentů si stěžovalo na pozdní nasazení TS a.s. Nutno však podotknout, že při zimní údržbě je postupováno dle „schváleného plánu zimní údržby“ a nasazování techniky je zajišťováno podle důležitosti příslušné místní komunikace.

Provozování parkovišť

Spokojenost byla v letošním roce nejvyšší od roku 2011, celkově to bylo 55,9 % respondentů, to je o 6,1 % více oproti loňskému roku. Stoupající trend je zaznamenán v posledních pěti letech, kdy spokojenost dosáhla v roce 2011 necelých 40 %. Nespokojenost poklesla z loňských 29,1 % na 21,3 %. Občané kritizovali nedostatek neplacených míst v centru Frýdku i Místku (3 %), také nedostatek parkovacích míst u polikliniky (3 %) a na ulici Slezská (2,4 %). Přesto lze hodnotit, že každoroční stoupající procento spokojených je dáno především nemalými investicemi statutárního města při rozšiřování parkovacích zón především v sídlištních částech města (jen v letošním roce například v rámci revitalizace sídliště Slezská, také v místecké části na ulici Mozartova a další).

Údržba zeleně v Místku

Letošní spokojenost dosáhla 86,5 %, je vyšší ve srovnání s rokem 2014 o 2 %. Dá se říci, že se daří již několik let v této části města držet celkovou spokojenost mezi 85-90 %, stejně jako procento nespokojených občanů mezi 5-8 %. V letošním roce byla zaznamenána ve výši 6,3 %.

Údržba zeleně ve Frýdku

V této oblasti došlo k poklesu procenta spokojených z loňských 77,6 % na letošních 74,6 %. Naopak (oproti místecké části) v této městské části pociťuje vedení společnosti určité rezervy, protože již posledních pět let dosahuje spokojenost v rozmezí mezi 75-80 %, zatímco v letech předcházejících to byly hodnoty blížící se k 90 % spokojených respondentů.  Nespokojenost se z loňských 3,7 % zvýšila na 9,4 %. Management TS a.s. si pro příští rok vytýčí za cíl zlepšit údržbu ve Frýdku tak, aby spokojenost občanů přesáhla minimálně 80 %.

Činnost hrobové matriky

Jedná se o velice specifickou činnost, kterou využívá relativně malé procento občanů. Proto také při hodnocení se vyskytuje podstatná část dotazovaných (letos to bylo přes 70%), kteří nedokáží tuto službu hodnověrně posoudit. Letošní procento spokojených je 27,6, vloni to bylo 17 %, přičemž nespokojených bylo letos 0,4 %, vloni 0,7 %. V této souvislosti již od roku 2010 vykazuje průzkum více jak 70% povědomí občanů o tom, že na území města Frýdek-Místek působí pohřební služba Pietas, která je provozována společností TS a.s.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

návrat Ukrajinců

Je podle vás fér někoho nutit jít válčit, když nechce, a lze takové lidi vůbec nějak motivovat? Jestli někdo před válkou utekl, myslíte, že je něco, co ho přiměje jít válčit? Vždyť není nic cennějšího, než život. A jelikož se válka pro Ukrajinu nevyvíjí vůbec dobře, není třeba řešit, co bude Ukrajin...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vsetín: Otevření dopravního terminálu a nového podchodu pod železnicí

11:33 Vsetín: Otevření dopravního terminálu a nového podchodu pod železnicí

Ve Vsetíně se dnes uskutečnilo slavnostní otevření společného odbavovacího terminálu pro železniční …