Podle slov Markéty Tesařové, pedagožky Gymnázia Mikuláše Koperníka v Bílovci, vše odstartoval workshop, který žáci deváté třídy absolvovali v závěru předchozího školního roku v rámci studia českého jazyka. Dramatická dílna se pod hlavičkou spolku THeatr ludem uskutečnila přímo ve škole. „V průběhu workshopu inspirovaného Shakespearovou Bouří jsme se s lektory dohodli na dlouhodobější spolupráci. Bylo nám nabídnuto, abychom se zapojili do projektu Shakekoláž a vystoupili společně s dětským divadelním souborem DěS, který působí při alternativní scéně Divadla loutek Ostrava. Naším úkolem bylo vytvořit vlastní dramatický text, který by nastínil děj zmiňovaný v první velké replice Prospera, hlavní postavy hry. Inspirováni tímto monologem jsme vytvořili autorský text, který jeho autor Matyáš Khýr rozepsal ve verších do sedmi scén. Autorem hudby je další žák deváté třídy Jan Štípek. Následně studenti v hodinách výtvarné výchovy vytvořili s pomocí Ivany Vajdové, autorky skřítků Picmochů, loutky, které do představení zakomponovali. Takže v sedmi scénách představíme mix činohry, loutkohry, a dokonce i stínohry,“ motivuje k návštěvě výjimečného představení Markéta Tesařová.
Aktivního přístupu studentů si cení i ředitel gymnázia Vít Schindler: „Přesah tohoto počinu je obrovský. Zahrnuje český jazyk, literaturu, výchovu k dramatické tvorbě, kulturu mluveného projevu i kulturu pohybovou, přesahuje do výtvarné i hudební výchovy. Podobně jako studenti zapojení do matematických seminářů vedených pedagogem z katedry algebry a geometrie Přírodovědecké fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, i naši divadelníci věnují projektu, který rozvíjí jejich schopnosti, svůj volný čas,“ poznamenává Vít Schindler.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV