Zásluhu na překonání této pozoruhodné vzdálenosti má zejména v roce 2018 pořízená flotila 20 nových elektrobusů značky SOR NS 12 ELECTRIC – výrobce SOR Libchavy spol. s r.o. Vozy byly získány za pomocí dotací EU (15 ks v rámci projektu IROP 1 a 5 ks v rámci projektu IROP 2), kdy byla celková hodnota zakázky 246 mil. Kč. Součástí tendru bylo i dodání nabíjecí stanice pro pomalé nabíjení pro každý elektrobus a rychlonabíjecích stanic na konečných zastávkách. Přepravní kapacita těchto vozů se třemi dveřmi je 100 cestujících, z nichž 35 má místo k sezení a vozy jsou plně klimatizované, jak pro řidiče, tak pro cestující.
Přesvědčili jsme se, díky výsledkům loňského průzkumu spokojenosti s kvalitou služeb poskytovaných MHD v Hradci Králové, že bezproblémový provoz nových elektrobusů a trolejbusů vede i ke zvýšení celkové spokojenosti současných cestujících v MHD a k dalšímu zvýšení jejich počtů oproti předešlým letům (nové trolejbusové linky s čísly 4 a 21 také rozšířily od 2. února 2019 síť hradecké MHD, kdy obyvatelé části města Pod Strání mají další přímé spojení na hlavní nádraží ČD a terminál hromadné dopravy; druhá nová linka zajíždí na sídliště Plachta, kde doposud naše MHD své zastávky neměla).
Za celý rok 2019 totiž přepravily autobusy, elektrobusy a trolejbusy hradecké MHD 38 002 765 cestujících, což znamenalo oproti roku 2018 navýšení o více než 970 tisíc osob. Jde současně o nejvyšší počet za posledních dvanáct let.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV