Policisté zaznamenávají velké množství případů, kdy pachatelé kombinují vishing s tzv. spoofingem. V těchto případech dokáží napodobit prakticky jakékoliv telefonní číslo a mohou se tak vydávat například za oficiální pracovníky různých finančních institucí (např. za pracovníky klientské linky té které banky).
Např. pod legendou napadení účtu a nutnosti rychlého převodu peněz na jiný zabezpečený účet z důvěřivé oběti telefonicky vylákají informace o platební kartě a znění příchozí potvrzovací SMS zprávy. Oběť až následně zjistí, že byla podvedena a okradena, protože odsouhlasila převod finančních prostředků z vlastního bankovního účtu. K podvodnému jednání mohou být zneužity i některé osobní informace oběti, které mohly v minulosti uniknout např. z databáze e-shopu, která byla pachateli získána jinými hackerskými útoky. Podvodná jednání jsou stále sofistikovanější a pro laickou veřejnost obtížně odhalitelná.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.