„V minulých letech jsme řešili zimu a mrazy tím, že jsme nabídli horké židle, v terénu máme k dispozici iglou. Nyní nám k běžné práci stále přibývají vládní opatření a nařízení, zvýšená hygiena, kontroly nošení ochranných prostředků, zařizujeme testy pro ty, kdo se necítí zdrávi, regulujeme množství lidí uvnitř azylového domu,“ říká oblastní ředitelka Naděje Milena Havrdová a dodává: „V azylovém domě běží všechny čtyři služby pro lidi bez domova, počet lidí v nízkoprahovém denním centru snižujeme na menší skupiny a snažíme se posilovat terénní službu s výdejem materiální a potravinové pomoci.“
V domě Za Plynárnou zřídili dvě karanténní místnosti s vlastním sociálním zařízením a kuchyňkou, kam přijímají nové lidi přímo z ulice. „Ty pak posíláme na testy, ty s negativním výsledkem pak stěhujeme k ostatním obyvatelům azylového domu, abychom uvolnili tzv. karanténu, která čeká na další nové klienty,“ popisuje Havrdová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV