Kladno: Místní akční plán rozvoje vzdělávání - Jsme tu, ale online

18.05.2020 16:59

Pandemie koronaviru zastavila v správním regionu Kladna také aktivity rozvoje vzdělávání v rámci druhého cyklu projektu Místní akční plán (MAP II), který je financován z evropských fondů.

Kladno: Místní akční plán rozvoje vzdělávání - Jsme tu, ale online
Foto: Archiv
Popisek: Centrum města Kladno. Ilustrační foto

Veškeré výjezdy, semináře a další činnosti nahradila „doba papírová a digitální“. Aktivity na školách a školkách projekt MAP znovu plně obnoví od nového školního roku, pokud to vývoj situace s covid-19 dovolí.

Začátek roku 2020 využila akční skupina MAP II k nutné administrativě, ale také k setkávání se s kolegy z projektů v jiných regionech. „Tentokrát jsme debatovali s Prahou 6 a hledali vzájemně inspiraci pro další aktivity. Například se nám líbila užší spolupráce škol s oddělením školství úřadu a rádi bychom to aplikovali v budoucnu i v našem regionu,“ prozradila Iva Dubravská z realizačního týmu MAP II Kladno.

Zajímavou aktivitou bylo setkání pedagogů základních škol a asistentů pedagoga zaměřených především na komunikaci mezi nimi a zvládání případných konflitů. „K této problematice se v budoucnu ještě hodláme vrátit, a to kvůli citlivosti tématu a rozmanitosti způsobů řešení v menších pracovních skupinách,“ poznamenala Dubravská.

Tým také začal připravovat Kulaté stoly se zástupci OSPODu a Policie ČR, o které je velký zájem, a v jakmile to situace dovolí, určitě se uskuteční. V únoru se úspěšně odehrály Projektové dny, které pro žáky 8. ročníků „režírovaly“ střední školy a velkému zájmu se rovněž těšil program ve spolupráci s biomedicínskou fakultou ČVUT Kladno. V jeho rámci mohly školy načerpat inspiraci pro zaměření svých nadaných žáků. Kladenské školy se v první třetině roku také seznamovaly se Scénickým čtením, které se stalo platformou pro učitele češtináře, kteří hledali nový způsob možnosti výuky např. dramatizací textu. Současně začala na školách působit rodilá mluvčí Maryam McBride, která děti zdokonalovala ve schopnosti dorozumět se v cizím jazyce.

„Ještě se v rámci projektu MAP II odehrála návštěva knihovny pro starší žáky II. stupně a pak už nás covid-19 donutil změnit většinu dalších plánů pro druhé pololetí školního roku,“ konstatovala Iva Dubravská a dodala: „Jen pro zajímavost, museli jsme zrušit semináře s názvy Změny v legislativě škol a Práce se dřevem, další návštěvy knihoven, divadelní představení v Lampionu i setkání na téma kyberšikany.“

V období nouzového stavu se projekt zabýval hodnocením dokumentů, jako jsou popisy potřeb škol a jejich zlepšení v jednotlivých oblastech, či vytváření analýz silných a slabých stránek jednotlivých oblastí vzdělávání na Kladensku (čtenářská gramotnost, matematická gramotnost, rovné příležitosti).

Mnohé aktivity naplánované pro toto pololetí se vlivem pandemie tedy přesunou hned do úvodu nového školního roku a uskuteční se i mnohé další. „Půjde například o výjezdy pro školky, seminář pro pedagogy na téma práce a hodnocení žáků s odlišným mateřským jazykem a jiné. Tým projektu MAP se těší na setkání při budoucích aktivitách,“ vzkazuje Iva Dubravská.

Více informací ZDE a facebookové stránce MAP2Kladno.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Děčín: Efektivnější ukládání a odvoz tříděného odpadu

13:05 Děčín: Efektivnější ukládání a odvoz tříděného odpadu

Plast je celosvětově nejvíce využívaný obalový materiál, stejně tak tvoří největší podíl tříděného o…