Díky tomu zůstane zachován přechod přes řeku Moravu v této části města. Stavební společnost již stihla provizorně přeložit z mostu na lávku všechny inženýrské sítě.
„Nejnáročnější stavební práce jsme načasovali na začátek letních prázdnin, abychom minimalizovali dopady stavby na dopravu a život ve městě. V následujícím období Povodí Moravy sníží hladinu řeky na minimum, abychom mohli začít rozebírat konstrukci mostu v Komenského ulici. Souběžně budeme čistit dno koryta od sedimentů,“ říká Jakub Vlk, vedoucí střediska HSV divize Speciální stavby ze společnosti SILNICE GROUP.
Lávka o délce přes 60 metrů a šířce přes 7 metrů je založena na březích koryta na mostních pilířích typu PIŽMO a příhradová ocelová nosná konstrukce je typu Bailey Bridge. Tuto konstrukci vyvinuli za Druhé světové války Britové a dodnes se běžně využívá jako provizorní přemostění právě při uzavírkách mostů kvůli rekonstrukci. Jako ochranu proti podemletí lávky vybudovali stavbaři lemování v podobě železobetonového prahu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV