Ostrava: Svatováclavský hudební festival láká na barokní skvosty

16.11.2022 10:11 | Tisková zpráva

Hudební výlety Svatováclavského hudebního festivalu (SHF) přinesou hned do čtyř kostelů intimní program Duše baroka výjimečné trojice moravskoslezských interpretů. Ostravské centrum, Orlovou, Frýdek-Místek a Kopřivnici navštíví během tří dnů 18.–20. listopadu.

Ostrava: Svatováclavský hudební festival láká na barokní skvosty
Foto: Ostrava.cz
Popisek: Ostrava

Skvělá ostravská sopranistka Eva Dřízgová-Jirušová, uznávaný klarinetista hrající také na tzv. staré nástroje Igor Františák a v neposlední řadě mlady´ klavírní virtuos Marek Kozák (zde v roli varhaníka!) představí díla známých barokních mistrů Bacha či Händela, ale také českých skladatelů Zelenky, Černohorského, Vaňhala či Michny. „Duše baroka, to je program určený přímo do chrámových prostor, který jsme společně sestavili s Evou Dřízgovou a Markem Kozákem. Marek rád zasedá za varhany, které jsou mu nyní už vzácnější, a já si zahraji i na chalumeau, jeden z mých oblíbených starých nástrojů. Vždycky se na společné koncerty těšíme, jelikož jsou to také chvíle, kdy můžeme mít radost z muziky, která podle mě skvěle funguje díky našemu pokornému a poctivému přístupu k hudbě i lidskému souznění“ přibližuje Igor Františák, ředitel SHF – nyní také v roli interpreta. Jistě se jim podaří projasnit znějící hudbou nejen potemnělé chrámy, ale také srdce posluchačů.

Eva Dřízgová-Jirušová patří k vyhledávaným pěvkyním operního i koncertního repertoáru. Byla častým hostem mnoha operních scén a spolupracovala s nejlepšími našimi orchestry včetně České filharmonie, Symfonického orchestru Hl. m. Prahy FOK, Brněnské filharmonie, nebo Janáčkovy filharmonie v Ostravě. Její hlasové a technické dispozice jí umožňují interpretovat velmi široký repertoár jak v operní, tak kantátové, oratorní a písňové tvorbě, nevyjímaje symfonická díla Richarda Strausse a Gustava Mahlera.

Díky své muzikálnosti je zároveň vyhledávanou interpretkou současné hudby. Zpívala téměř ve všech zemích Evropy, ale také v Japonsku, kde se mimo jiné představila v titulní roli v Janáčkových Příhodách lišky Bystroušky v japonské premiéře s Tokijským symfonickým orchestrem. Jednou z jejích nejvýznamnějších rolí je Rusalka, kterou zpívala na řadě scén – Národní divadlo Praha a Brno, Národní divadlo moravskoslezské, dále Český Krumlov, Loket, Karlsruhe, L´Opera di Roma ad.). Je dlouholetou sólistkou opery Národního divadla moravskoslezského, kde v posledních letech ztvárnila titulní role Armidy (Dvořák), Káti Kabanové (Janáček), Jenovéfy (Schumann) nebo hlavní roli Maddaleny z Coigny (Giordano: Andrea Chénier).

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Eva Decroix, Ph.D., MBA byl položen dotaz

Proč přijímat něco, co je k ničemu?

Pokud vím, i vy jste jste pak byli proti migračnímu paktu, i když za připojením k němu paradoxně stojíte také vy. I teď tvrdíte, že je nutné ho změnit a vylepšit. Proč by to nemělo jít potom, co ho odmítneme? Nebo v EU to tak funguje, že když něco odmítnete, máte smůlu a můžete jen šoupat nohama?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zlín: Valašské Vánoce přicházejí, vánoční strom rozsvítí Valašský skřítek

11:17 Zlín: Valašské Vánoce přicházejí, vánoční strom rozsvítí Valašský skřítek

Když se Zlín oblékne do světel a vůně punče se rozline po náměstí Míru, znamená to jediné, začíná Ad…