Odbor školství a kultury Městského úřadu Otrokovice uspořádal další z každoročních setkání ředitelů základních a mateřských škol ORP Otrokovice. Ti tak měli příležitost mimo jiné vyslechnout si důležité informace od zástupců z Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, Národního pedagogického institutu i Krajského úřadu Zlínského kraje.
„Pravidelně pořádáme dvoudenní poradu, abychom zajistili dobrou informovanost ředitelů o novinkách ve školské legislativě. Diskutujeme nad změnami a přidáváme i další témata, například revizi Rámcového vzdělávacího programu, mezipředmětovou implementaci informatiky do školní výuky, vzdělávání pedagogických pracovníků a další. Současně ponecháváme prostor pro vzájemné sdílení zkušeností ať už s ohledem na pedagogickou činnost či provozní záležitosti,“ nastínila obsažená témata Barbora Galatík Šopíková, vedoucí odboru školství a kultury Městského úřadu Otrokovice.
Důležitou oblastí jsou vždy otázky ohledně financování vzdělávacích služeb. „K tomu sloužil workshop ‚Definování strategie vzdělávání v ORP Otrokovice‘. Tomu jsme věnovali šest hodin intenzivní práce, kdy jsme se snažili vytyčit, kam má směřovat strategie vzdělávání v našem regionu. Hovořilo se o změnách, které přináší a plánuje ministerstvo školství a bude je i financovat. Nicméně hlavní část byla zaměřena na definování oblastí, které považuje vedení škol za důležité a chtěli by se jim věnovat v blízké budoucnosti a to ve spojení s možnostmi financovaní z následujících projektů v rámci Místního akčního plánování,“ přiblížila Barbora Galatík Šopíková.
Řízená diskuse se pak opírala o výsledky proběhlého dotazníkového šetření, které se uskutečnilo v minulých měsících mezi vedením základních a mateřských škol, vedením základních uměleckých škol a domy dětí a mládeže, a pedagogy ORP Otrokovice. Mezi nejdůležitější potřeby ze strany škol patřila kultura a klima školy, psychohygiena a s nimi související vzdělávání pracovníků, možnost využití koučinku, supervize či mentoringu.
Ve vztahu k žákům šlo zejména o kvalitní preventivní programy, vyhledávání, podporu a vedení nadaných žáků, spolupráci s univerzitami, ale například i narůstající potřeby v oblasti logopedie. Dalším tématem, o kterém se diskutovalo, byla podpora kariérového poradenství, založeného na spolupráci s firmami, čerpání inspirace v jiných školách i mezinárodní spolupráce se školami v zahraničí. Výzvou pro všechny je také práce s umělou inteligencí.
„Otrokovice postupují v oblasti školství systematicky. Komunikujeme pravidelně s řediteli škol ať už prostřednictvím tradičních porad nebo nastavených pracovních skupin v rámci projektu Místního akčního plánování. Reagujeme na potřeby škol. Vyhodnocujeme je a požadavky pomáháme implementovat do praxe. Zároveň je naší prioritou pomáhat školám získat finanční prostředky na společné projekty,“ uzavřela vedoucí odboru školství a kultury Městského úřadu Otrokovice Barbora Galatík Šopíková.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV