Důvodem opatření je přechod na nový typ elektronických občanských průkazů (OP), který klade vyšší nároky na vybavenost pracovišť. Potřebné zařízení zatím město v dostatečném množství k dispozici nemá. Nový typ dokladu nepřináší nutnost výměny platných občanských průkazů.
Novela zákona o občanských průkazech zavádějící nový typ tohoto dokladu vstupuje v platnost 1. ledna 2012. Z důvodu nedostatku finančních prostředků byl systém na vydávání OP začleněn do již existujícího systému pro cestovní doklady s biometrickými prvky, avšak k potřebnému rozšíření pracovišť vyřizující tuto agendu ze strany ministerstva vnitra nedošlo.
„Město mělo a má k dispozici pět přepážek, na kterých lze pořídit občanský průkaz i pas, a další dvě, na kterých je možnost odbavit žádost o občanský průkaz, ty ovšem stejně jako doposud budou sloužit zejména k výdeji hotových dokladů. Rozšíření úředních hodin je tedy nouzovým řešením. Za stávající situace bychom nebyli schopni všechny klienty obsloužit,“ vysvětluje Roman Matoušek, vedoucí Odboru správních činností Magistrátu města Plzně.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: plzen.eu