Plzeň začíná stavět cyklostezku podél Vejprnického potoka

18.04.2023 16:28 | Tisková zpráva

Poslední chybějící úsek greenway podél Vejprnického potoka propojí stávající úseky cyklostezek tak, že se cyklisté dostanou po stezce z Plzně až do Nýřan. U stezky s lávkou přes potok vznikne také odpočívka a obnovena bude studánka. Stavba za 9 milionů korun má skončit počátkem letních prázdnin.

Plzeň začíná stavět cyklostezku podél Vejprnického potoka
Foto: Libor Sváček, archiv MCU.cz
Popisek: Plzeň

„Jsem rád, že jsme konečně mohli zahájit tuto dlouho očekávanou stavbu. Je to poslední úsek greenway podél Vejprnického potoka, která propojí stávající úseky a cyklisty pohodlně dovede až do Nýřan. S jejím dobudováním bude mít Plzeň další cyklovýpadovku, po které by již v létě mohli dojíždět do práce první cyklisté,“ řekl Aleš Tolar, náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí.

„Nová stezka pro chodce a cyklisty povede převážně po pravém břehu Vejprnického potoka v trase dnešní pěšiny, jen v kratších úsecích se od něj vzdaluje. Poté ho překlene téměř dvanáct metrů dlouhou lávkou,“ popsal vedoucí Úseku veřejné dopravy a cyklodopravy Správy veřejného statku města Plzně (SVSMP) Jan Hakl.

„Jde o hodně podmáčené místo se dvěma menšími tůněmi a prameny, proto bude pro stavbu důležité řádné odvodnění. Stavaři si tu navíc musí vybudovat brod, aby se dostali s technikou tam, kam potřebují,“ vysvětlil Evžen Kaucký ze SVSMP, který stavbu dozoruje.

„Všude, kde to je možné, bude stezka s asfaltovým povrchem ve třímetrové šíři, jen v asi stometrovém úseku, kde se městský pozemek mezi soukromými pozemky zužuje, bude stezka jen dvoumetrová. V jiném úseku vznikne také odpočívka a nově bude upravena studánka,“ doplnil Jan Kuneš ze SVSMP, který měl přípravu stavby na starosti.

Nově budovaný 761 metrů dlouhý úsek stezky pro chodce a cyklisty je součástí systému tzv. plzeňských greenways, které umožňují pohodlný a bezpečný pohyb podél plzeňských potoků a řek, jak pěším, tak cyklistům i jiným uživatelům individuálních prostředků mikromobility. V místech dříve zarostlých náletovými dřevinami teď přibude kromě stezky také deset nových javorů.

„Plzeňské greenways, jak se říká systému sportovně rekreačních tras v údolí plzeňských řek, jsou oblíbené nejen mezi těmi, kteří neradi šlapou do kopce, ale i mezi cyklisty a koloběžkáři, kteří jezdí do práce nebo do školy na kole. Umožňují totiž rychlý a plynulý pohyb, jen občas přerušený křížením komunikací. Jsou tak vhodné i pro rodiny s dětmi či seniory, kteří se na frekventované komunikace bojí vjet,“ dodala plzeňská cyklokoordinátorka Radka Žáková ze SVSMP.

Přípravné práce již začaly, samotná stavba začne tento týden, skončit by měla počátkem letních prázdnin. Zhotovitelem je firma ROADFIN STAVBY s.r.o.. Správa veřejného statku města, která pro město tuto stavbu zajišťuje, za ni zaplatí 9.034.665,86 korun včetně DPH. Projekt je podpořen z fondů EU z programu Integrovaný regionální operační program 2021-2027 (IROP).

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Zajímá mě, co si přeje ODS?

Protože vy na jednu stranu tvrdíte, že: ,,Zdá se, že si voliči nepřejí další federalizaci EU, bezbřehou migraci a ničení konkurenceschopnosti a životní úrovně radikální zelenou ideologií vtělenou do Green Dealu. To je nadějná zpráva." Jak ale vysvětlíte vaše spojení s Lidovci a TOPkou? Nemyslíte, že...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Jinde na netu:



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Olomouc: Půlmaraton jako dvoudenní běžecký festival

20:27 Olomouc: Půlmaraton jako dvoudenní běžecký festival

S novými závody na kratší vzdálenosti a dalšími novinkami se letos představí Mattoni Půlmaraton Olom…