Stavba poté pokračovala kromě jiného terénními úpravami a budováním pilířů. A právě na jeden z nich usedla v pondělí 12. července první část nové mostovky těžké kolem 40 tun. O precizní práci se postarali mostaři ze sokolovské firmy Lemonta a těžký teleskopický jeřáb společnosti APB.
Mostovka složená ze šesti částí byla zkompletovaná na staveništi. A během jednoho dne pak byla na svém místě. Další díly budou nad řeku instalovány už po jednotlivých částech. Obrovský jeřáb (ještě silnější, než ten, který si hravě poradil s mostovkou) se ale v Sokolově objeví ještě jednou, a to v září. Nad Ohři zvedne a usadí hlavní pylon. Lávka pro pěší je navržena jako ocelový zavěšený most o třech spojitých polích s horní mostovkou. Hlavní trám sestává ze dvou plnostěnných nosníků vzájemně propojených příčníky a bude prostřednictvím šikmých táhel, zavěšen na ocelovém nosníku (pylonu).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.