Na jaře se přestěhovala do nově upravených prostor v dokončené půdní vestavbě správní budovy v areálu muzea. Nově tedy sídlí přímo tam, kde už 15 let pracuje na rozvoji areálu parku a skanzenu Rochus a organizuje kulturní a vzdělávací akce pro veřejnost.
Dříve měla organizace kanceláře v bývalém areálu kasáren, což znamenalo časté přesuny lidí i materiálu. Město Uherské Hradiště proto umožnilo dokončení druhého patra správní budovy v Parku Rochus, kde vznikly moderní kanceláře pro potřeby o.p.s. Nyní bude všechno zázemí na jednom místě a provoz se tak výrazně zefektivní.
„Pro nás je to velký posun. Být přímo v areálu, který spravujeme, nám umožní pracovat efektivněji a věnovat více času samotným návštěvníkům a rozvoji celého místa,“ řekl ředitel společnosti Park Rochus, o.p.s. Jan Blahůšek. „Teď můžeme veškerou naši činnost, od správy areálu po pořádání akcí pro školy a veřejnost, vykonávat přímo na místě. Odpadne tak zbytečné převážení materiálu a časté přesuny,“ doplnil.
Stavební práce na půdní vestavbě správní budovy muzea probíhaly od prosince 2024 do dubna 2025 a zajišťovala je firma PaPP s.r.o. Celkové náklady dosáhly přibližně 4,6 milionu korun. Projekt může být dodatečně podpořen i z evropských fondů v rámci Integrovaného regionálního operačního programu. Stejně jako plánovaný projekt na výstavbu větrného mlýna v muzejní expozici se nachází v tzv. zásobníku projektů, o kterých se bude rozhodovat v roce 2026.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV