Žďár nad Sázavou: Městský úřad zavádí regulaci počtu obsloužených klientů

07.07.2018 11:49

V posledních měsících se Městský úřad ve Žďáře nad Sázavou potýká s velkým nárůstem počtu dříve místně nepříslušných klientů na odboru dopravy. Jedná se zejména o agendu registru vozidel. Z toho důvodu platí od 2. července omezení v počtu obsloužených klientů na den.

Žďár nad Sázavou: Městský úřad zavádí regulaci počtu obsloužených klientů
Foto: Žďár nad Sázavou
Popisek: Žďár nad Sázavou, bazilika.

„Díky rušení místní příslušnosti (dle trvalého bydliště), které je bezesporu proklientské, si začínají klienti vybírat úřady, které jsou více dostupné, otevřené a žádosti zvládají vyřídit rychle. Hlavně z tohoto důvodu jsme za poslední rok zaregistrovali 20% nárůst nově příchozích klientů,“ uvádí Jan Havlík, tajemník Městského úřadu ve Žďáře nad Sázavou.

Vyvolávací systém je od 2. července nastaven tak, aby byla zajištěna přiměřená čekací doba a klient byl bez problémů obsloužen do konce pracovní doby. Další klienti, kteří už nemohou být obslouženi nebo by čekali nepřiměřeně dlouho, pořadové číslo nedostanou. Opatření se netýká objednaných klientů přes internet, ti budou obslouženi vždy a přednostně.

Finančně je tato situace dlouhodobě neudržitelná, protože jen 20 % z příjmů tvoří správní poplatky, 80 % naopak tvoří příspěvek na výkon státní správy. V polovině roku 2017 došlo ke zrušení místní příslušnosti v agendě registru vozidel. Jak to od té doby vypadá na ORP Žďár nad Sázavou po téměř roce?

  • 35 % klientů je místně nepříslušných
  • o 20 % vzrostl celkový počet klientů
  • o 50 % vzrostla čekací doba
  • o 65 % vzrostl počet objednaných klientů

Kromě toho dochází od 1. července 2018 ke změně na registru řidičů. Zde je nově také zrušena místní příslušnost. Úkony se od poloviny letošního roku stávají časově náročnějšími (např. focení žadatele nebo přeposílání dokumentace místně nepříslušných klientů), tudíž se kapacita pro obsluhu klientů opět sníží.

Kvůli výše zmíněným aspektům dochází ke snížení komfortu a kvality klientského servisu. Jak ale uvádí tajemník úřadu, je nastalá situace bez posílení prostorové a personální kapacity neřešitelná. „Pro udržení kvality a komfortu klientů jsme prostřednictvím systému objednávání maximálně využili stávající prostorové a personální kapacity odboru dopravy. Ani toto opatření však nezabránilo nepříjemnému prodloužení čekací doby. Proto jsme se rozhodli přistoupit k omezení počtu obsloužených klientů za den,“ říká Havlík.

Ti klienti, kteří se nedostanou z kapacitních důvodů na řadu, mají následující možnosti:

  • využít objednávacího systému a objednat se na některý z následujících 45 pracovních dnů (ZDE)
  • přijít následující pracovní den
  • vyřídit svoji žádost, týkající se registru vozidel či registru řidičů na kterémkoli jiném obecním úřadu obce s rozšířenou působností (více ZDE)

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

Důchodová reforma

Tvrdíte, o důchodové reformě jednáte i s laickou veřejností. Jak? Kde? Jsem si ničeho takového nevšiml. A myslíte, že má smysl schvalovat něco, na čem se aspoň z větší části neshodnete s opozicí? K čemu reforma, kterou jiná vláda zase zruší, což už se stalo? Nebylo třeba chybou, že jste s opozicí ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vondráček (ANO): Navrhuji nepoužívat korespondenční volbu pro evropské volby

18:09 Vondráček (ANO): Navrhuji nepoužívat korespondenční volbu pro evropské volby

Projev na 102. mimořádné schůzi Poslanecké sněmovny 10. května 2024 k zákonu o korespondenční volbě