Hejtman Grolich: Po nové cyklostezce u Nových Mlýnů projedou cyklisté bezpečněji

19.06.2021 16:50

Cyklisté se po mnoha letech dočkali otevření bezpečné a tolik žádané cyklostezky dlouhé 2,6 km, která vede odděleně od motorové dopravy po hrázi mezi nádržemi vodního díla Nové Mlýny podél silnice I/52. Vyšla na 119 milionů korun.

Hejtman Grolich: Po nové cyklostezce u Nových Mlýnů projedou cyklisté bezpečněji
Foto: KDU-ČSL
Popisek: Jan Grolich

O přípravu cyklostezky již dlouho usilovala obec Pasohlávky, která na stavbě s Jihomoravským krajem od počátku aktivně spolupracovala. Prvním krokem k realizaci byla zpracovaná studie od ŘSD ČR – Závod Brno.

Anketa

Vadí vám, že se Jaromír Jágr nechce nechat naočkovat proti covidu-19, protože prý má dostatek protilátek?

5%
88%
hlasovalo: 13337 lidí

Vzhledem k realizační i finanční náročnosti stavby převzal projektovou přípravu a následně realizaci Jihomoravský kraj.

„Doteď jezdili cyklisté po frekventované silnici mezi náklaďáky. Bylo to velmi nebezpečné, protože se jedná o jednu z nejkrásnějších lokalit jižní Moravy, kterou cyklisté rádi navštěvují i s dětmi, a jinou možnost neměli. Díky tomu, že teď budou moct cyklisté Nové Mlýny přejet v bezpečí, věřím, že to zájem cyklistů o tuto lokalitu ještě zvýší,“ uvedl jihomoravský hejtman Jan Grolich. 

Dodavatelem stavby je Společnost Cyklostezka Nové Mlýny, sdružující společnosti EUROVIA CS, a.s, a FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a.s., která v červnu 2020 zahájila stavební práce na samotné cyklostezce a současně i zavěšení nové lávky pro cyklisty na rekonstruovaném mostě. Součástí stavby byly přeložky inženýrských sítí, migrační opatření pro vydry říční, přeložka oplocení a náhradní výsadby.

„Nechybí ani 4 metry široký ochranný ostrůvek, který zajistí bezpečné připojení na cyklotrasu 5174 Brod nad Dyjí, Dolní Věstonice a umožní tak napojení na Mikulov podél vinohradů. Realizací cyklostezky se zjednodušilo například napojení na trasu celoevropského významu EuroVelo 9 směrem od Iváně,“ doplnil hejtmanův náměstek pro regionální rozvoj Jan Zámečník.

„Jsem rád, že stavbu neohrozilo omezení investic související s koronavirovou pandemií. Celková výše nákladů byla 119,2 milionů korun, z toho ty stavební činí celkem 106,46 milionů korun. Výstavba byla spolufinancována ze Státního fondu dopravní infrastruktury částkou 58,64 milionů korun, zbytek hradil Jihomoravský kraj,“ dodal k realizaci stavby jihomoravský radní pro investice Vladimír Šmerda.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

Kdo může za migrační pakt?

Tvrdíte, že když vás budeme volit, tak nás zbavíte migrantů. Jak? Jak chcete problém řešit, navíc když teď EP schválil migrační pakt? Taky tvrdíte, že jeho schválení byla zrada od této vlády, tak co pak změníte evropské volby? A jak to tedy je? Může za schválení paktu vláda nebo politici v Bruselu?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Kupka: Stavíme aktuálně více než 200 km nových dálnic

23:07 Ministr Kupka: Stavíme aktuálně více než 200 km nových dálnic

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k dopravě.