Kolovratník (ANO): Novela zákona o dráhách přinese jednotné jízdné, spojování vlaků i jednodušší kácení dřevin

13.09.2019 13:31

Poslanecká Sněmovna dnes projednávala ve III. čtení vládní návrh zákona o dráhách. Z 185 přítomných poslanců se pro schválení zákona vyslovilo 141, proti byl jeden a 43 se hlasování zdrželo. Zákon nyní putuje do Senátu, který má 30 dní na jeho projednání.

Kolovratník (ANO): Novela zákona o dráhách přinese jednotné jízdné, spojování vlaků i jednodušší kácení dřevin
Foto: Archiv Martina Kolovratníka
Popisek: Martin Kolovratník

Novela zavádí například zavedení systému jednotných jízdenek na dráze, možnost spojování vlaků na vytížených tratích nebo právo provozovatele dráhy kácet stromy v okolí drah.

Cestující by si nově mohli koupit jednotnou jízdenku prostřednictvím tohoto systému. „Na základě tohoto dokladu budeme moci využívat za jednotné jízdné kteréhokoli dopravce ve veřejné drážní osobní dopravě. Týká se to nejenom celostátních, ale i regionálních tratí. Tento druh jízdenky lze využít nejen k jednosměrné zpáteční cestě, ale i u časově omezených jízdenek, jako je měsíční nebo roční,“ říká předseda podvýboru pro dopravu Martin Kolovratník a dodává: „Předpokládané náklady na vybudování a provoz po dobu 5 let by měly stát 254 milionů korun, včetně daně. Samotné náklady na vybudování systému by měly dosáhnout částky 109 milionů korun. Rozhodně to není málo, ale jsem přesvědčený, že cena je úměrná přínosům pro cestující. Správcem nového informačního systému jednotného tarifu bude Ministerstvo dopravy.“

Poslanecká sněmovna podpořila návrh na snazší kácení stromů v okolí dráhy, které ohrožují plynulost a bezpečnost železničního provozu. „Tento pozměňovací návrh jsem podal po diskuzi s kolegy ze Správy železniční dopravní cesty. Jako místopředseda Správní rady SŽDC se intenzivně věnuji zvyšování železniční bezpečnosti a toto je jeden z kroků, jak toho lze dosáhnout. SŽDC bude mít nově právo kácet dřeviny a jiné porosty v případech, kdy vlastník dřevin, které ohrožují bezpečnost nebo plynulost v okolí dráhy, nedbá výzev a upozornění,“ dodává pardubický poslanec Martin Kolovratník.

Kapacita železniční sítě je dlouhodobě přetížena a infrastruktura tak funguje na hraně svých možností. „Problém přetížení hlavních železničních koridorů vnímám velmi citlivě, a pokud chceme dosáhnout toho, aby lidé využívali v co největší možné míře vlaky a přesunout nákladní dopravu ze silnic na železnice, musíme tento problém řešit. Určitou úlevu představuje návrh, který poskytuje SŽDC možnost různým dopravcům nařídit spojování většinou velmi krátkých spojů, které zpravidla mají několik málo vagónů a zbytečně tak ubírají prostor pro ostatní dopravce,“ uvedl poslanec Martin Kolovratník.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Schillerová (ANO): Dnešním dnem se celá pětikoalice stala definitivním spolupachatelem

17:04 Schillerová (ANO): Dnešním dnem se celá pětikoalice stala definitivním spolupachatelem

Projev na 98. schůzi Poslanecké sněmovny 19. dubna 2024 k migračnímu paktu.