Bohužel se nevyvíjí tak, jak bych si představoval a přitom na úrovni školství závisí úroveň celé naší společnosti. To sice proklamují všechny politické strany, ale po volbách vše bývá jinak. Nejhorší jsou ministři školství – novátoři. Myslím, že nejhůře poznamenala naše školství ministryně Petra Buzková za vlády soc. dem. vedené Milošem Zemanem. Zrušení pevných osnov a zavedení tzv. výchovně vzdělávacích plánů, které si dělaly školy samy, spolu se zrušením povinné maturity z matematiky, byly osudové chyby našeho školství. Pevné osnovy znamenaly jasný obsah učiva pro jednotlivé předměty a časové úseky. Byly zpracované metodiky, které byly nápomocny především pro začínající učitele, žák školy v Berouně i Ostravě měl stejný obsah učiva. Návaznost v jednotlivých ročnících i mezipředmětová souvislost byla propracovaná a lety prověřená. (Nemluvím o dějepisu ani občanské nauce – to by byla samostatná kapitola.) Není pravda, že byli učitelé sešněrováni, osnovy nebránily invenci a aktivitě vyučujících. Naopak zrušením osnov došlo k chaosu a propadu úrovně vzdělávání.
Další chybou bylo zavádění učebních oborů s maturitou a zrušením jednotných maturit. Došlo k dramatickému snížení jejich úrovně, kterou se snažíme pracně obnovit. Nápady zavést dvě úrovně maturit by bylo další chybou.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV