Jak situace v OOS vypadá, jsme se zeptali přímo ve společnosti. Jednatel a jeden z majitelů OOS ParlamentnímListům.cz poskytl rozsáhlé odpovědi. Z nich vyplynulo, že situace není takzvaně černobílá.
Podle Petera Šuška se totiž OOS s ČD Cargo soudí, ale důvodem prý není pochybení na straně dodavatele, nýbrž opačně: „Je pravdou, že po ČD Cargo soudní cestou vymáháme dluhy, které nám dluží za výkony, které nám neuhradili v termínech splatnosti. Jedná se o desítky miliónů korun. Dále budeme po vedení ČD Cargo vymáhat škody, které nám způsobilo svým protiprávním jednáním,” sdělil.
„Není pravdou, že bychom své závazky vůči ČD Cargo plnili pozdě, nebo porušovali smluvní ujednání. Naopak ze strany ČD Carga docházelo k neposkytování součinnosti při opravách nákladních vagónů. Ve smlouvách si ČD Cargo vymínilo právo, že si bude dodávat vlastní náhradní díly, potřebné k opravě vagónů. Realita byla taková, že OOS nebyla ze strany ČD Carga poskytnuta součinnost a díly byly dodávány opožděně, někdy pouze částečně nebo vůbec. Vznikala paradoxní situace, kdy si sám objednatel prodlužoval opravní dobu vagónů, a nám zároveň blokoval výrobní kapacity.
Dnes ovšem víme, že to bylo záměrné a organizované jednání, jak poškodit OOS,“ míní Peter Šuška.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: B. Richterová a T. A. Nový