Rozhovory s 300 manažery odpovídajícími za angažovanost zaměstnanců z FTSE 250 a Fortune 500 organizací byly zaměřeny na důsledky šesti mega-trendů, které působí jak samostatně, tak i vzájemně a zásadně transformují globální podnikatelské prostředí. Tyto mega-trendy byly identifikovány v rámci studie „Leadership 2030“ a zahrnují: Individualismus, Digitalizaci, Technologickou konvergenci, Demografické změny, Globalizaci 2.0 a Ekologické krize. Na základě těchto poznatků byla nyní vydána kniha, "Nová pravidla angažovanosti", která popisuje dopad každého mega-trendu na pracoviště i na zaměstnance a vysvětluje, co musí firmy udělat již nyní, aby se těmto dopadům přizpůsobili.
"V nadcházejících letech se firmy, snažící se rozvinout účinné strategie zvyšování angažovanosti, budou muset stejnou měrou zaměřit na to, co se děje vně organizace, stejně tak jako na dynamiku uvnitř," říká Pavla Helclová, Senior konzultantka Hay Group. "Mega-trendy mění ekonomiky i společnost a budou mít zásadní dopad na organizaci a způsob vedení firem. Pokud firmy nezmění svůj přístupy k zapojení zaměstnanců již nyní, nebudou schopny přilákat a udržet si talenty v budoucnu." Tento tlak přizpůsobit se navíc podtrhuje jiný výzkum Hay Group, který naznačil, že téměř čtvrtina zaměstnanců, ročně to je 192 milionů lidí, změní pracovní místo do roku 2018.
Individualismus a Digitalizaci - dva mega-trendy, které budou mít největší dopad na strategii pro zapojení zaměstnanců
Odborníci v oblasti lidských zdrojů nadále uvádí zapojení zaměstnanců jako nejvíce klíčové téma. Avšak zatímco sami obecně vnímají své vlastní organizace jako pomalu reagující na nová pravidla angažovanosti, většina sama bojuje s tím, jak se osobně přizpůsobit těmto trendům. Dvě třetiny dotázaných (67 procent) uvedlo, že osobně zatím nezměnilo způsob své činnosti s ohledem na mega-trendy.
Pokud jde o trendy samotné, respondenti označili Individualismus a Digitalizaci jako dva mega-trendy, které budou mít největší dopad na jejich strategii pro zapojení zaměstnanců a zároveň je označili jako ty, jejichž řešení bude nejvíce náročné. "Rostoucí životní úroveň, a to zejména na rozvíjejících se trzích, vede jednotlivce k tomu, aby se stále více zaměřovali na své osobní přání a potřeby" říká Helclová. "Přístupy ke zvyšování angažovanosti se musí stát osobnější a budou muset adresovat jednotlivé preference a očekávání zaměstnanců." Navíc rostoucí míra digitalizace mění způsob interakce zaměstnanců s firmou i mezi sebou navzájem. Helclová konstatuje, že "lídři budou muset najít způsob, jak řídit a zapojovat týmy, které se málokdy fyzicky potkávají a zároveň zmírnit riziko vyhoření, které je významně vyšší u pracovní síly, která je neustále „zapnuta“ a tím méně schopna si udržet zdravou rovnováhu mezi pracovním a osobním životem."

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva