Potřebným bylo zajištěno přes 27 tisíc noclehů a terénní sociální pracovníci uskutečnili přes 14,6 tisíce kontaktů s lidmi bez přístřeší, což je nejvyšší počet za posledních pět let. Obdobný nárůst zaznamenal také centrální dispečink, který zajišťoval koordinaci činnosti služeb, s počtem téměř 2500 telefonických hovorů.
V rámci čtyřměsíčních zimních opatření byly v provozu tři noclehárny, centrální dispečink, tři nízkoprahová denní centra s rozšířeným provozem a posílené terénní programy. „Jejich zajištění a rozsah lze hodnotit velmi pozitivně a i jako dostačující. Naplněnost nocleháren se pohybovala přes 80 procent, což v porovnání s předchozími léty a samozřejmě záložními kapacitami, se ukázala jako plně odpovídající. Neochota některých klientů využít nocleháren se projevila zejména ve vysokém počtu nocležníků na jednom místě,“ uvedl Tomáš Ján, ředitel Centra sociálních služeb Praha (CSSP). Klientelu nocleháren tvořily z přibližně třiceti procent osoby bez přístřeší s trvalým bydlištěm na území hl. m. Prahy, z dvaceti procent cizinci (nejčastěji Slováci, Poláci, Bulhaři a Ukrajinci) a největší část lidé z ostatních krajů České republiky.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva