Evropský projekt ČVUT přinese techniku a přírodovědu do mateřských škol

07.09.2014 11:36 | Zprávy

Fakulta biomedicínského inženýrství Českého vysokého učení technického v Praze získala evropský projekt nazvaný „Technikou do nitra člověka“.

Evropský projekt ČVUT přinese techniku a přírodovědu do mateřských škol
Foto: ČVUT
Popisek: ČVUT

Projekt je určený pro mateřské školy Kladenska a Děčínska a jeho cílem je posílit úroveň polytechnického vzdělávání učitelek prostřednictvím využívání moderních metod výuky techniky a přírodovědně zaměřených kurzů dalšího vzdělávaní pedagogických pracovníků. Partnerem projektu je statutární město Kladno. Realizován bude v období druhé poloviny letošního roku až do konce června 2015. Rozpočet projektu je 12,5 mil. Kč.

V rámci projektu budou vytvořeny a pilotně ověřeny nové vzdělávací kurzy dalšího vzdělávaní pedagogických pracovníků, které podpoří profesní rozvoj učitelů mateřských škol v oblasti podpory polytechnického vzdělávaní tak, aby mohli nabyté vědomosti a dovednosti využívat ve své práci. Polytechnické vzdělávání je orientováno na interdisciplinární oblast průniku techniky a medicíny.

„Náš projekt vychází ze skutečnosti, že samotní učitelé mateřských škol nemají o této problematice dostatek znalostí a zkušeností, což je dáno jejich odlišným odborným zájmem a také časem, který uběhl od ukončení jejich vzdělání,“ říká Ing. Venuše Heřmanová, projektová manažerka z Fakulty biomedicínského inženýrství ČVUT.

Hlavním cílem projektu je vytvořit osmnáct zcela nových vzdělávacích modulů spolu s výukovými materiály. Každý modul bude obsahovat stručné uvedení do problematiky, která je náplní modulu, a praktických aktivit, kterými lze na úrovni dětského myšlení přiblížit a vysvětlit daný problém. K pochopení technických principů budou v úvodních modulech jednoduchým způsobem nejdříve probrány základní fyzikální, chemické a biologické principy s cílem vytvoření elementárního povědomí o možnostech technických principů diagnózy, terapie a náhrad, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách. Polytechnické vzdělávání v interdisciplinární oblasti v takto komplexním pohledu umožní rozvoj znalostí o technickém prostředí a tím bude pomáhat k vytvoření správných pracovních postupů a návyků.

Dvojici modulů bude věnován jeden víkend. V závěru každého modulu bude test dovedností a po úspěšném ukončení všech modulů obdrží absolvent certifikát o absolvování programu, a evaluační konference. V průběhu řešení projektu bude celý program, resp. jednotlivé moduly, akreditované jako program dalšího vzdělávaní pedagogických pracovníků. Pilotní ověření projektu bude na Kladensku a Děčínsku. Obsahem je získání znalostí o metodách a formách práce tak, aby byly praktikovány v mateřských školách a školských zařízeních, přispěly k všestrannému rozvoji dítěte s pozorností zaměřenou na polytechnickou výchovu.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Jan Lipavský byl položen dotaz

Jak je možné, že někdo může zaútočit na infrastrukturu státu?

Jak to, že není lépe zabezpečena? Vy tvrdíte, že jste systém zdědil, ale to přeci není odpověď. Mohl jste ho změnit, posílit tak něco. A jak vůbec víte, že za útokem je Čína? A víte, čeho všeho se vlastně zmocnila? A ještě jedna věc, je pravda, že používáte Tik Tok, o kterém se ví, že je pod čínskou...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Armáda ČR: Jednání šéfů armád Visegrádské čtyřky

16:13 Armáda ČR: Jednání šéfů armád Visegrádské čtyřky

Ve dnech 3. a 4. června ve Varšavě se uskutečnilo jednání nejvyšších představitelů ozbrojených sil z…