„Naší prioritou je v tuto chvíli využívat vodík zejména v dálkové nákladní dopravě, autobusové dopravě a také pro osobní vozidla. Začátkem příštího roku by tak měly být v ČR otevřeny první tři vodíkové plnící stanice,“ říká zmocněnec ministra průmyslu a obchodu pro vodík Petr Mervart a dodává: „Jsem rád, že se semináře kromě zástupců MPO, Ministerstva dopravy a Státního fondu životního prostředí zúčastnili zástupci technologických firem, vysokých škol a také představitelé Ústeckého a Moravskoslezského kraje. Jen společně dosáhneme toho, abychom v České republice rozjeli novou nízkouhlíkovou ekonomiku. Musíme dosáhnout toho, aby snižování emisí skleníkových plynů probíhalo současně s rozvojem ekonomiky.“
„Pro nás je vodík důležitá systémová inovace, něco, co může změnit strukturu ekonomiky našeho kraje, který prochází poměrně dramatickou dekarbonizací,“ říká RIS3 manažer Ústeckého kraje Zdeněk Hušek a dodává: „Chystáme tak například projekt vodíkových autobusů a připravujeme také vodíkovou strategii regionu, která napoví, jakým směrem bychom se měli dál ubírat.“
„V našem kraji se zabýváme vodíkem od roku 2017, kdy jsme ho zapojili do strategického rozvoje kraje. Jsme si vědomi toho, že jde o komplexní řetězec, který má svá úskalí a určitý rozvoj,“ říká vedoucí odboru energetiky, průmyslu a chytrého regionu Moravskoslezského kraje Karin Černá a dodává: „Usilujeme o nastavení podmínek a seskupení stakeholderů, aby vodíkové údolí v Moravskoslezském kraji vzniklo co nejdříve. V roce 2023 by mělo vyjet prvních pět ostravských vodíkových autobusů a v roce 2024 by mělo jezdit po kraji deset vodíkových autobusů.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva