Cílem je překročit stávající hranice mezi kulturou a technologiemi, více propojit instituce a odborníky z oblasti programování, designu a her v příhraničním trojúhelníku, rozvíjet nové přístupy k našemu kulturnímu dědictví a ukázat širokému publiku možnosti, které otevřená kulturní data nabízejí. Projekt byl zahájen minulý týden, zapojené kulturní instituce se poprvé virtuálně setkají 5. a 7. října.
Knihovny, archivy, muzea a památkové instituce disponují cennými informacemi zachycenými ve starých tiscích, rukopisech, archiváliích, obrazech, uměleckých dílech nebo dokonce v předmětech denní potřeby. 12. – 13. 2. 2022 se sejdou němečtí, čeští a polští vývojáři a zástupci všech zapojených kulturních institucí, aby společně vyvíjeli kreativní softwarové produkty. Výsledkem mohou být aplikace, webové stránky, aplikace pro virtuální realitu a rozšířenou realitu, vizualizace dat a hry, které nabídnou veřejnosti novou, zajímavou formu zpřístupnění kulturního dědictví. Na přípravu prototypů je sedm týdnů. Na začátku dubna pak budou výsledky prezentovány veřejnosti a odborná porota vybere vítěze hackathonu. Kromě MZK a SLUB je do projektu zapojená například Vratislavská univerzita z Polska, uskupení Schlösserland Sachsen nebo Státní umělecké sbírky Drážďany.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva