„Elektrokola jsou skvělá v tom, že dávají možnost starším návštěvníkům nebo těm, kteří mají nějaké pohybové problémy, více objevovat krásy Šumavy, ovšem přináší to i negativa a to v podobě větší zahuštěnosti turistického ruchu na celém území Národního parku i CHKO Šumava,“ říká vedoucí Informační a strážní služby Správy NP Šumava Adam Diviš.
Nárůst elektrovozidel, tedy konkrétně elektrokol a elektrokoloběžek, je na Šumavě v posledních pěti letech obrovský. Jenže ne každé elektrovozidlo může jezdit po cyklostezkách nebo účelových komunikacích Národního parku Šumava, tedy po silnicích kam je motorovým vozidlům vjezd povolen pouze na základě výjimky ze zákona č. 114 o ochraně přírody a krajiny.
„Problematiku elektrokol, respektive bicyklů s pomocnými motorky, zohledňuje zákon o provozu na pozemních komunikacích. Ne každý majitel elektrokola nebo elektrokoloběžky jej zná a stává se nám, že ho někteří uživatelé zpochybňují,“ vysvětluje vedoucí odboru státní správy NP Šumava Jiří Dolejší a pokračuje:

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva