Lidé se na veřejnou ochránkyni práv mnohem častěji obraceli s problémy, kterými se může zabývat, v nichž může zahajovat šetření nebo účinně radit, v případech, kdy se na ni lidé obrátili např. předčasně a sami ještě mají možnost se bránit. Podnětů v působnosti bylo ve třetím čtvrtletí už 65 %, což je letos největší podíl. Jen pro srovnání, zatímco v loňském roce tvořily podněty v působnosti 58 %, letos je jich stále nad 60 %. Svědčí to o zvyšujícím se povědomí lidí o tom, čím se veřejný ochránce práv může zabývat.
„U případů, které jsou v působnosti, jsme velmi úspěšní a za celý rok se najde jen tak do deseti případů, v nichž se nám nepodaří dosáhnout nápravy. Víc podnětů v působnosti tedy znamená, že mohu s využitím svých pravomocí pomoci více lidem,“ komentuje údaje ze statistik ochránkyně Anna Šabatová.
Nejvíce lidí se ve třetím čtvrtletí na ochránkyni obrátilo opět s problémy v oblasti sociálního zabezpečení (291 podnětů). Druhou nejpočetnější oblastí však tentokrát nebylo stavebnictví (88 podnětů). Předstihly ho stížnosti týkající se vězeňství, policie a armády (94 podnětů). Ve stavebnictví se nejčastěji jednalo o problémy související s rozhodováním o umístění stavby nebo o změně stavby. Ve vězeňství pak převládají stížnosti týkající se přemístění do jiné věznice.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva