SŽDC: Rekonstrukce přinesla zvýšení kapacity trati z Nymburka do Mladé Boleslavi

10.05.2017 17:10 | Zprávy

Správa železniční dopravní cesty slavnostně ukončila rozsáhlé stavební práce na železniční trati Nymburk – Mladá Boleslav. Hlavním přínosem projektu bylo zvýšení kapacity dráhy na jedné z nejvíce zatížených jednokolejných tratí na území ČR, zajištění větší plynulosti drážní dopravy a zvýšení bezpečnosti a komfortu pro cestující.

SŽDC: Rekonstrukce přinesla zvýšení kapacity trati z Nymburka do Mladé Boleslavi
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Projekt zahrnoval stavební úpravy splňující požadované zvýšení rychlosti v dopravnách na 100 km/h a vybudování nového traťového a staničních zabezpečovacích zařízení v úseku Luštěnice – Mladá Boleslav hl. n. Byla zřízena nová výhybna Bezděčín, což umožnilo vložení dalších tras nákladních vlaků a přispělo k plynulejšímu průjezdu vlakových souprav.

Zvýšení kapacity trati bylo dosaženo rovněž prodloužením užitečných délek dopravních kolejí ve stanicích Luštěnice-Újezd a Dobrovice na 650 m, díky čemuž je možné prodloužit nákladní vlaky na 610 až 630 m. V rekonstruovaných stanicích došlo k vybudování nástupišť ve výšce 550 mm nad temenem kolejnice, přístup pro cestující je bezbariérový. V Luštěnicích navíc vlaky zastavují blíže
k obci v nově vybudované zastávce.

V celém úseku bylo modernizováno zabezpečovací a sdělovací zařízení včetně informačního systému pro cestující. Trať byla vybavena elektronickým staničním i traťovým zabezpečovacím zařízením
3. kategorie s dálkovým ovládáním z dispečerského pracoviště v Mladé Boleslavi.

V souladu s globálním cílem prioritní osy 1 Operačního programu Doprava, jímž je zlepšení železniční dopravy na transevropské síti TEN-T, bylo dosaženo zvýšení dopravní dostupnosti, zajištění kapacity dráhy a kvality železničního provozu pro výhledový rozsah dopravy.

Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Zvýšení kapacity trati Nymburk – Mladá Boleslav, 1. stavba činily 945 901 526 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava schválen ke spolufinancování Evropskou unií, kdy plánovaná výše příspěvku z Fondu soudržnosti představuje až 729 440 278 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

Proč je důležité, kdo je v čele nějakého výboru?

A proč myslíte, že vám ANO žádného předsedu nedalo? A taky vzhledem k tomu, jak jde ta politická kultura z kopce (podle mě dost) neměly by se nějaké nepsané zvyklosti uzákonit? Jako třeba kdo má nárok na nějakého předsedu výboru nebo funkci ve vedení sněmovny?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MHMP: Smlouva s investorem o vzniku nové školy, školky či parku na Žižkově

19:28 MHMP: Smlouva s investorem o vzniku nové školy, školky či parku na Žižkově

Zastupitelstvo hl. m. Prahy schválilo změnu územního plánu a v souvislosti s tím i plánovací smlouvu…