SŽDC: Rekonstrukce přinesla zvýšení kapacity trati z Nymburka do Mladé Boleslavi

10.05.2017 17:10

Správa železniční dopravní cesty slavnostně ukončila rozsáhlé stavební práce na železniční trati Nymburk – Mladá Boleslav. Hlavním přínosem projektu bylo zvýšení kapacity dráhy na jedné z nejvíce zatížených jednokolejných tratí na území ČR, zajištění větší plynulosti drážní dopravy a zvýšení bezpečnosti a komfortu pro cestující.

SŽDC: Rekonstrukce přinesla zvýšení kapacity trati z Nymburka do Mladé Boleslavi
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Projekt zahrnoval stavební úpravy splňující požadované zvýšení rychlosti v dopravnách na 100 km/h a vybudování nového traťového a staničních zabezpečovacích zařízení v úseku Luštěnice – Mladá Boleslav hl. n. Byla zřízena nová výhybna Bezděčín, což umožnilo vložení dalších tras nákladních vlaků a přispělo k plynulejšímu průjezdu vlakových souprav.

Zvýšení kapacity trati bylo dosaženo rovněž prodloužením užitečných délek dopravních kolejí ve stanicích Luštěnice-Újezd a Dobrovice na 650 m, díky čemuž je možné prodloužit nákladní vlaky na 610 až 630 m. V rekonstruovaných stanicích došlo k vybudování nástupišť ve výšce 550 mm nad temenem kolejnice, přístup pro cestující je bezbariérový. V Luštěnicích navíc vlaky zastavují blíže
k obci v nově vybudované zastávce.

V celém úseku bylo modernizováno zabezpečovací a sdělovací zařízení včetně informačního systému pro cestující. Trať byla vybavena elektronickým staničním i traťovým zabezpečovacím zařízením
3. kategorie s dálkovým ovládáním z dispečerského pracoviště v Mladé Boleslavi.

V souladu s globálním cílem prioritní osy 1 Operačního programu Doprava, jímž je zlepšení železniční dopravy na transevropské síti TEN-T, bylo dosaženo zvýšení dopravní dostupnosti, zajištění kapacity dráhy a kvality železničního provozu pro výhledový rozsah dopravy.

Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Zvýšení kapacity trati Nymburk – Mladá Boleslav, 1. stavba činily 945 901 526 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava schválen ke spolufinancování Evropskou unií, kdy plánovaná výše příspěvku z Fondu soudržnosti představuje až 729 440 278 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.

Název stavby

Zvýšení kapacity trati Nymburk – Mladá Boleslav, 1. stavba

Investor stavby

Správa železniční dopravní cesty, státní organizace

Zhotovitel

Sdružení Zkapacitnění Nymburk – Mladá Boleslav, vedoucí účastník AŽD Praha s.r.o., účastníci sdružení TSS Grade a.s. a Swietelsky Rail CZ s.r.o.

Termín zahájení

11/2015

Termín dokončení

05/2017

Celkové náklady stavby

945 901 526 Kč (bez DPH)

Schválený příspěvek EU

729 440 278 Kč

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ředitelství vodních cest: Velká plavidla mohou nově bezpečně přečkat povodeň u modernizovaného ochranného stání u Lovosic na Labi

13:21 Ředitelství vodních cest: Velká plavidla mohou nově bezpečně přečkat povodeň u modernizovaného ochranného stání u Lovosic na Labi

Ředitelství vodních cest ČR uvedlo do plného provozu modernizované ochranné stání pro velká plavidla…