Úvodem se Babanová vyjádřila ke klasické větě objevující se dříve v českých učebnicích: Ema má mísu. Nemůže ale říct, že by to bylo to nejhorší, co kdy četla. „Záleží na kontextu,“ podotkla. „Ten jev, kdy ty ženy a dívky jsou spojovány s péčí o domácnost a o děti a chlapci jsou spojováni s profesemi a mluví se o jejich profesích a cílech, to se samozřejmě objevuje bohužel pořád,“ řekla.
„V pedagogickém procesu jsou učebnice jedním z faktorů. Velkou oblastí je ale také celková komunikace a hodnocení,“ dodala. Podle jejích slov nechce převrátit role muž a žena. Učebnice ale mají být více pestré, myslí si. Dívky podle ní jsou často ukazovány v učebnicích jako pasivnější, navíc potřebují radu a řešení od někoho jiného. „V jednom slabikáři jsem navrhla mírnou změnu. Dívka zde sbírala červené korálky, chyběl jí jeden a přišel chlapec a poradil jí, aby si přidala šípek. Tak jsem poradila, aby si ten šípek utrhla sama,“ uvedla Babanová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef