„To kdybych věděl.“ Zákazníci hubují na Alzu a AlzaBoxy

17.06.2025 13:45 | Kauza

Český gigant Alza má problém. Slibují dodat zboží druhý den ráno, ale pošlou jen omluvnou sms, že zásilka má zpoždění. Zákazníci pak na své věci čekají i několik dní. Říkají, že kdyby to věděli předem, zboží koupí jinde. Problém je častý, proto jsme se zeptali České obchodní inspekce. Své vyjádření nám poslala i Alza.

„To kdybych věděl.“ Zákazníci hubují na Alzu a AlzaBoxy
Foto: Repro Facebook
Popisek: Alzabox

O svou špatnou zkušenost se s ParlamentnímiListy.cz podělil spolupracovník redakce. V Alze si objednal zdravotní pomůcku. „Potřeboval jsem konkrétní věc, kvůli náhlému zdravotnímu problému, který mi znemožňoval normálně fungovat. Vybral jsem si Alzu, protože jako jediní slibovali doručení už druhý den ráno a já to potřeboval opravdu rychle. Místo balíčku jsem ale dostal jen SMS, že objednávka se zpozdí. Pak mi dali druhý termín, na večer. Ujišťovali, že už to určitě dorazí. Nedorazilo zase nic,“ popsal svou zkušenost. 

To nejhorší přišlo až potom: „Když jim napíšete, nic nevyřešíte. Zaklínali se, že teď už to určitě dorazí, že balíček už je v autě na cestě do výdejního boxu. Když do slibovaných 19 hodin nedorazil, volal jsem na infolinku. Tam mě překvapili informací, že balíček nejenže nedorazí, ale podle jejich informací leží celý den na skladě a nikdo s ním nepohnul. Takže mi předtím lhali.“ Zeptali jsme se České obchodní inspekce, co na takové jednání firmy říká. „S odkazem na výše uvedené by byl takový případ posuzován jako podezření na porušení ust. § 2159 odst. 1 občanského zákoníku,“ uvedl mluvčí ČOI František Kotrba.

„Nakonec to v Alze vyřešili tak, že objednávku zrušili a vytvořili novou, kterou mi do boxu dodali další den ráno. Mají asi bordel v systému. Jít o něco běžného, mávnul bych nad tím rukou, ale tohle jsem nutně potřeboval. Kdybych nenaletěl na jejich slib, mohl jsem to jinde koupit dřív a bez problémů,“ popsal spolupracovník redakce pro ParlamentníListy.cz. Firma se mu za potíže omluvila a nabídla mu slevu 200 korun na příští nákup. „Chápu pokus o vstřícný krok, ale radši bych, aby byli k zákazníkům upřímní,“ dodal.

Nejde o ojedinělý případ. Svou zkušenost s dodávkou zboží od Alzy zveřejnil minulý týden známý podnikatel s doménami Zdeněk Kubík přezdívaný Czech made man: „Kupoval jsem si na Alze něco za 1500, prodloužili zase dodání, tak jsem to stornoval a na Datartu koupil za 1175. Tak s 1/3 (objednávek) se omlouvají a trvá to třeba i několik dalších dnů, někdy dokonce to sami zruší, když už je jim to asi trapné.“ 

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Jan Novotný

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

Jak věřit vašim slibům?

Slibujete dostupnější bydlení, konec korupce, ale co se změnilo za ty roky, co jste v politice? Dokonce jste byli dost dlouho součástí vlády. A když jsme u toho, šli byste do koalice se SPOLU a STAN znovu nebo ne? Protože jestli ne, tak kdo jiný vám zbývá?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jandejsek k bitcoinům: Stanjura i Fiala věděli. Nemají ve vládě co dělat

20:30 Jandejsek k bitcoinům: Stanjura i Fiala věděli. Nemají ve vládě co dělat

Bývalý prezident Agrární komory ČR a jeden z nejvýznamnějších českých potravinářů Zdeněk Jandejsek v…