Evropská komise chce dál řešit aféru dieselgate, tedy aféru, v níž automobilka Volkswagen neříkala pravdu o tom, kolik škodlivých emisí vypouští její vozy do ovzduší. Automobilka lhala, aby na oko vyhověla přísným ekologickým předpisům z dílny Evropské komise. Postupem času se ukázalo, že pravdu o emisích neříkaly i další automobilky. Evropská komise se proto podle Pikory rozhodla, že si na automobilky došlápne.
„Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která, jak náhle začala, tak náhle taky skončila. Jenomže to by v tom byl čert, aby Evropská unie nerozmázla kauzu, jejíž podstatou byla snaha obejít evropskou regulaci. Automobilky si tím proti sobě Evropskou komisi slušně poštvaly. A tak nebylo divu, že Komise se přímo tetelila, až na ně najde nový bič. A pořádné sousto potravy nedávno našla. Jmenuje se kartelové dohody. Konkrétně mělo jít o údajné dohody na cenách komponentů a o výběru jejich dodavatelů,“ píše k tématu Pikora v komentáři pro Reflex.cz.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp