A právě Den matek (11. 5.) je vhodnou příležitostí připomenout si, jak zásadní roli ženy v cestovním ruchu hrají a jak na jejich měnící se cestovatelské zvyklosti reaguje domácí i příjezdový turismus v Česku.
Cestují samy, ale nejsou samy
Trend sólového cestování žen je v plném rozkvětu. Podle průzkumu Skift Research z loňského roku plánuje letos až 40 % cestovatelek cestu bez doprovodu Týká se to především žen nad 55 let, pro které představuje sólo cestování formu seberozvoje i odpočinku. Nejde přitom o osamění, ale o svobodnou volbu, jak trávit čas. Vyhledávání výrazu "sólo cestování žen" na Googlu za poslední dekádu stouplo o 1 000 %, což potvrzuje rostoucí zájem příslušnic něžného pohlaví cestovat podle vlastních pravidel.
„Ženy dnes utvářejí podobu cestovního ruchu – rozhodují, vybírají destinace, inspirují ostatní. Tvoří důležitou a stále silnější cílovou skupinu. Sledujeme nárůst sólového cestování, ale i vícegeneračních nebo přátelských výletů, kde ženy hledají zážitky šité na míru jejich potřebám. Jde o příležitost jak pro tvůrce produktů, tak pro propagaci jednotlivých destinací a my tento fakt samozřejmě zohledňujeme i v našich kampaních. Ženy patří mezi jednu z podstatných cílových skupin, které se snažíme efektivně oslovit a motivovat k návštěvě naší krásné země,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller.
Dámské jízdy i výlety s dcerami

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva