„Jeden průzkum veřejného mínění stíhá druhý a s předstihem vytváří obraz volebního výsledku a událostí následujících,“ píše Weigl na stránkách Institutu Václava Klause. Sám k jejich výpovědní hodnotě přistupuje se značnou skepsí – a to na základě vlastní zkušenosti z doby, kdy působil jako vedoucí Kanceláře prezidenta republiky.
Zkušenost z éry prezidenta Klause
Weigl vzpomíná na situaci před koncem prvního volebního období Václava Klause. „Navštívil mě ředitel jedné z velkých agentur pro výzkum veřejného mínění a nabídl mi, aby si KPR u jeho agentury za cca půl milionu Kč objednala různé průzkumy názorů občanů na úřad hlavy státu, jeho osobu nebo na cokoliv.“
Odmítl ho. „Překvapeně jsem panu řediteli odpověděl, že KPR na podobné výdaje nemá prostředky, ve svém rozpočtu s nimi nepočítá a že podobný výdaj nepovažuji za smysluplný ani ve vztahu k nadcházející obhajobě prezidentské funkce Václavem Klausem.“
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jakub Makarovič



