"To není žádná opatrnost, ale tak to prostě je," uvedl Petr Fiala k důvodům odkladu. Podle něj to souvisí i se způsobem výuky matematiky, který je potřeba změnit. "Než to začne fungovat, bude to trvat velmi dlouho," poznamenal ministr. Podotkl také, že nedostatečné znalosti z matematiky prokazují čeští žáci a studenti ve všech mezinárodních srovnávacích testech.
K tomu, aby se matematika stala povinnou součástí státní maturity, se vláda zavázala prosazovat ve své Strategii mezinárodní konkurenceschopnosti ČR.
Zastáncem je i předseda výboru a stínový ministr školství ČSSD Marcel Chládek. Poznamenal mimo jiné, že matematika je pro žáky oblíbená do páté třídy, na vyšších stupních už ale ne. Senátor také doporučoval do budoucna zvážit možnost rozlišit maturity podle typu školy. Gymnázia by měla podle něj zaměřit maturity více na všeobecné vzdělání, odborné školy pak na odborné předměty.
Podle Chládka je rovněž k zamyšlení, zda by všichni učni museli studium zakončit maturitou a zda by jim nestačila mistrovská zkouška.
Fiala k tomu uvedl, že v chystané novele školského zákona se počítá s tím, že by učni mohli získat po třetím roce studia výuční list, zatímco maturitní zkoušku by skládali až ve čtvrtém. Cílem je jim umožnit, aby se v případě neúspěchu mohli věnovat své profesi.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan, čtk