Niedermayer by se přikláněl k tomu, aby se našly jiné cesty k řešení. „Já nemám rád zákazy, ale bylo by dobré, aby ti, co říkali, že by se to takto dělat nemělo, řekli namísto toho, jak by se to udělat mělo,“ prohlásil poslanec Evropského parlamentu, že Fit for 55 koneckonců vychází z jednomyslného rozhodnutí členských zemí, že Evropa sníží emise do roku 2030 o 55 procent. „Proto je zde balíček opatření, se kterým se máme k 55 procentům dostat,“ připomněl, co odsouhlasila minulá vláda.
Sílí však obavy, co bude s auty, s automobilkami či s lidmi v automobilovém průmyslu. Kolik navíc budou taková elektroauta stát a zda při pohledu na dnešní energetickou krizi bude vůbec v budoucnu dostatek elektřiny. Rok 2035 není tak daleko pro tak dramatickou změnu.
Podle Niedermayera je ale naopak času dostatek, s okamžitým koncem aut na benzín to tak horké nebude: „To není za chvíli, to je za velmi dlouhou dobu. A s auty, která jsou dnes na silnicích, nebo která si lidé třeba v roce 2034 koupí a budou spalovací, tak s nimi budou prostě jezdit tak dlouho, jak uznají za vhodné. Jeden z důležitých cílů ale je, že po roce 2035 se už nebudou prodávat auta, která budou zatěžovat klima,“ snaží se vysvětlit europoslanec.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.