Facebookoví příznivci Miloše Zemana nejčastěji čerpají informace z antisystémových zpravodajských webů, jako jsou Aeronet, Sputnik či AC24. „Leží tam určité procento hlasů a při posledních volbách jsme viděli, že je docela významné. A Miloš Zeman se nikdy neštítil si pro ně zajít, pro něj to není v politice poprvé,“ dodal novinář v rozhovoru pro server Lidovky.cz.
Ve zmiňované analýze se například projevilo to, že zdaleka nejsilnější pozici má na Facebooku právě Miloš Zeman. Podle slov sociologa Daniela Prokopa se ale většina jeho voličů na sociálních sítích nepohybuje. „Vzhledem k tomu, jakou mají demografii, tak je to pravda,“ řekl Šlerka a dodal, že pravda také je, že ve finále budou volby rozhodovat tři čtyři procenta hlasů a ty je zapotřebí urvat. Vzhledem k tomu, jak Miloš Zeman objížděl celou zemi, může si pro nějaké hlasy navíc dojít právě na sociální sítě.
Sympatizanti čtveřice Jiří Drahoš, Michal Horáček, Pavel Fischer a Marek Hilšer se více přiklánějí k liberálním médiím, jako jsou Respekt, DVTV či server iHNED.cz. „Je to struktura rozpadu mediální scény na mainstreamové a alternativní zdroje, který můžeme dnes sledovat minimálně po celé střední Evropě,“ míní Josef Šlerka.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab