Finanční správa sice rozdala od 1. prosince loňského roku tisíce pokut, celkem však dokázala vyřešit jen 144 z více než tří tisíc zahájených správních řízení. Úředníci se hájí tím, že jde o novou agendu.
„Při rozhodování zejména prvních případů si musí úředníci vymezit určitá pravidla, zásady, správní uvážení pro rozhodování a to vše zabere více času, než když se jedná o rozhodovací činnost dle již nastavených pravidel z minulosti,“ zdůvodnila prodlevy mluvčí Generálního finančního ředitelství Petra Petlachová.
Původní text ZDE.
Server Echo24.cz vyzpovídal jednoho z podnikatelů jichž se správní řízení dotýká. Je jím Roman Čarek z pražské kavárny Café Kafíčko, jenž je přesvědčen, že jako spolek nemají povinnost se přihlásit k EET ani k platbě daně z příjmu právnických osob. Finanční správa si však myslí něco jiného. Jak Čarek podotýká, dlouho trvalo, než byli kontroloři schopni říct, jestli kontrolovaní vůbec něco dělají špatně. „A trvalo jim, než s námi to řízení zahájili,“ podotkl podnikatel. „Nedávno proti nám ukončili sběr důkazů a nyní máme lhůtu na to, abychom se s materiálem seznámili. Správní řízení tedy ještě není uzavřeno,“ dodal.
Jiní podnikatelé si pro změnu zase stěžují na četnost kontrol. „Ke mně přišla kontrola už šestkrát,“ uvedl například podnikatel z jižních Čech.
Závěrem pak server uvádí, že nejvyšší pokuta, kterou Finanční správa udělila, činí 150 tisíc korun.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef