Registr vozidel má pořád problémy. Do října vše vyřešíme, slibuje ministerstvo

27.09.2012 21:19

Registr vozidel je stále plný chybně uložených dat. Ministerstvo dopravy přesto stále věří, že se tyto nedostatky podaří odstranit do konce září. Do té doby má dodavatelská firma ATS - Telcom podle uzavřené smlouvy lhůtu na opravu chybných údajů, řekl ČTK mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák. Špatně jsou uvedena především data vydání řidičských průkazů nebo majitelé jednotlivých vozidel. Někteří žadatelé kvůli nim čekají na vyřízení žádostí i měsíc.

Registr vozidel má pořád problémy. Do října vše vyřešíme, slibuje ministerstvo
Foto: Hans Štembera
Popisek: Pavel Dobeš

Podle ministra dopravy Pavla Dobeše funguje registr na 70 až 80 procent. Problémem je napojení na základní registry a konzistence dat, řekl dnes v České televizi v pořadu Interview ČT24.

Stále příliš pomalu

"Chyby se průběžně opravují a většina těchto nedostatků by už měla být odstraněna," uvedl Novák. Tento druh chyb nemůže být odstraněný v nejbližší době, protože je k tomu potřebná součinnost úřadů, vlastníků vozidel a při zjišťování skutečného stavu je třeba postupovat podle správního řádu, reagoval vedoucí úseku registru vozidel na dopravním inspektorátu v Jihlavě Petr Jelínek. Odstranění nedostatků podle něj tak nemůže být otázkou měsíců ale minimálně jednoho roku.

Kvůli nutným opravám není stále možné klienty odbavovat se stejnou rychlostí, na kterou byli v minulosti zvyklí, doplnil vedoucí registru z Pardubického magistrátu Vladimír Bakajsa. Na předchozí systém se prý dalo spolehnout, kdežto v tom novém je nutné překontrolovat všechna políčka řádek po řádku. Úředníci tak například nemohou pouze změnit požadovanou kolonku, například barvu vozidla, ale musí zkontrolovat všechny uvedené informace, což pochopitelně zdržuje.

Největší problémy nastávají podle Jelínka tehdy, když někdo požaduje výdej dat z registru například kvůli dokladování v rámci pojistky nebo pokud se úředníkovi nepodaří při převodu vozidla otevřít takzvanou kartu vozidla. Řadu chybných údajů totiž nemohou úředníci opravovat přímo. Oprávnění nemají například ke změně údajů o minulých vlastnících. V takovém případě je prý nutné kontaktovat telefonickou podpůrnou linku, která ale musí nejdříve čekat na schválení změn od ministerstva dopravy. V některých případech tato procedura trvá i měsíc, a takto závažné případy se vyskytují zhruba tři do týdne, dodal.

Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: joh

RNDr. Alexandr Vondra byl položen dotaz

dezinformace

Dobrý den, tvrdíte, že dezinformace existují. Můžete definovat tento pojem, protože to zatím nikdo v ČR neudělal, ale hlavně, že tato vláda pořád mluví o tom, jak se tu šíří a jak s nimi bude bojovat. A výsledek je takový, že jak sám říkáte, se tu řada lidí bojí pak narovinu říci to, co si myslí

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Mrazivé: Fico tušil, co se stane

17:46 Mrazivé: Fico tušil, co se stane

Jen čekám, kdy se tato frustrace přetaví ve vraždu. Toto řekl Robert Fico o voličích Progresivního S…