„Když se podívám do evropských měst, podíl nákladů uhrazených příjmy z jízdného je daleko vyšší. I v Plzni, Ostravě nebo v Brně je „legitka“ daleko dražší než v Praze,” říká Witowski. (1) Odmítá výraznější zvyšování mezd a plánuje s ohledem na omezený provoz dokonce propouštění. Ještě včera se do DPP sháněli lidé pomocí pobídek, dnes je jich tam nadbytek. Cena jízdného je vždy a všude cenou politickou, pokud je městská veřejná doprava (MHD) ovládána politiky. Najdeme města, kde je dokonce i zčásti zdarma, aby byla pro občany atraktivní.
Cena jízdného v Praze je skutečně nízká a pražská radnice se bude muset rozhodnout, zda taková zůstane. Plány na změnu se v tisku sice objevily, ale vždy to byly jen výkřiky bez reálných podkladů. Nevíme, jak jsou využívány jednotlivé trakce, tj, metro, elektrické dráhy a autobusy. Nevíme, my občané, kolik skutečně stojí poměrové náklady na jednoho přepraveného cestujícího.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
Záhada daru
Zabývá se někdo otázkou, proč, když někdo chce darovat peníze státu, tak jde zrovna za ministrem spravedlnosti a ne třeba za ministrem financí nebo premiérem? A jak je možné, že se dary neprověřují a neschvaluje je minimálně celá vláda? Mně to celé zavání korupcí. Jak to vidíte vy? A ještě k tomu pů...
Další články z rubriky

15:49 Zbyněk Fiala: Celní tsunami je tady
Největším ekonomickým nákladem je prudký nárůst nejistoty, co bude dál s exportním průmyslem. Pomůže…
- 11:24 Jiří Weigl: Czech Republic nikoliv First
- 17:50 Lukáš Kovanda: Trumpova cla, včetně nyní nového 30procentního, připraví Česko letos o 76 miliard
- 10:07 Alena Maršálková: Připravené násilné převzetí českobudějovického Autis Centra nevyšlo
- 21:25 Pavel Foltán: Ústavní soud – třetí komora parlamentu?
- 12:16 Jiří Paroubek: Sterzikův komický zákrok vůči Přísaze