Autobusák má mimořádnou zodpovědnost – za sebou veze desítky cestujících; desetitisíce za rok jich odveze, kam potřebují. Ve dne. V noci. Přitom je mizerně placen.
Od začátku letošního roku vláda svým nařízením zvýšila minimální mzdy pro řidiče ze 71,60 Kč na hodinu na 98,10 Kč, zvýšil se příplatek za čekání mezi jednotlivými jízdami z 50 korun na hodinu na 88 Kč (viz nařízení vlády č. 567/2006 Sb., o minimální mzdě atd., novelizované nařízením č. 337/2016 Sb.). V celém státě by dělalo asi miliardu.
Odbory chrání řidiče; Odborový svaz dopravy (OSD; předseda Luboš Pomajbík) se radí o stávce; odborový předák Českomoravské konfederace odborových svazů (ČMKOS; Josef Středula) také avizuje tvrdé akce. A usilují o celkové navýšení minimální mzdy na 11 500 Kč. Tripartita se má dohodnout, co s tím. Kraje chtějí na zvýšení platů řidičům peníze od státu. Strážce pokladu, ministr financí Andrej Babiš, je nechce dát: „Ať hejtmani ČSSD začnou šetřit, přestanou zneužívat krajské peníze na svoje vlastní kampaně a na neexistující mluvčí. Tak mohou řidičům autobusů navýšit platy bez dalšího miliardového požadavku od státu.“ Bohuslav Sobotka problém politizuje, snaží se ho využít v předvolebním čase k politickému boji proti Babišovu ANO; volební preference socdem jsou totiž tristní.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV