Šidlo (KSČM): Nebát se a nekrást – Plzeňáci si sami opravují silnice 2. a 3. třídy

13.09.2016 13:30

„V roce 2015 jsme vlastními silami odfrézovali 17 260m2 asfaltového povrchu a recyklovali jsme 15 318 tun odfrézovaných asfaltových směsí. Byl to nejúspěšnější rok v historii, podařilo se nám opravit 507 km silnic a to je 11% z celkové délky svěřených komunikací,“ uvádí předseda Dopravní komise Rady Plzeňského kraje a poslanec PSP ČR Karel Šidlo za KSČM.

Šidlo (KSČM): Nebát se a nekrást – Plzeňáci si sami opravují silnice 2. a 3. třídy
Foto: Karel Šidlo
Popisek: Úprava průsečné křižovatky silnic II/180 a III/18019 na křižovatku okružní

Správa a údržba silnic Plzeňského kraje (SÚSPK) byla založena  v roce 2009, jako krajská příspěvková organizace a stará se o silnice 2. a 3. třídy na území kraje. Na velkém objemu oprav měly největší podíl tyto základní faktory: Správa a údržba silnic  získala historicky nejvyšší finanční příspěvek ze Státního fondu dopravní infrastruktury, získala vysoké dotace z Regionálního operačního programu a vysoký příspěvek Plzeňského kraje. Zlepšila a zpřísnila  přípravu a zpracování veřejných zakázek, ale hlavně Správa a údržba silnic začala sama realizovat práce a nasadila vlastní technologie.
 
„ Naše Správa a údržba silnic je v  ČR jedna z mála, která intenzivně využívá nové technologie, ať se jedná o recyklaci živičné směsi stroji Begela, celoplošné nátěry studenou asfaltovou emulzí, opravy mikrokobercem nebo ošetřování spár a trhlin zálivkou. V ročním objemu recyklace živičné směsi stroji Bagela je naše Správa a údržba silnic největším zpracovatelem v ČR. Za přispění fondu BESIP jsme pořídili také stroj na vodorovné dopravní značení. Máme zpracovanou koncepci plánu investic do technologického vybavení na 5 let s ohledem na potřeby a optimální vybavení středisek,“ uvádí Karel Šidlo.
 
Čísla jsou opravdu ohromující : v roce 2015 bylo připraveno 116 projektových dokumentací za  21,5 milionů korun, stavební práce byly realizovány na silnicích II. a III. tříd v celkovém objemu více než jedné miliardy korun. „Investice a údržba komunikací není jediným naším úkolem,“ pokračuje Karel Šidlo „spravujeme také pozemky, budovy, mosty, včetně komunikací, jedná se o majetek  v hodnotě 13,6 miliardy korun. Rozsah naši činností je opravdu široký a nebudu jej kompletně uvádět – jen například - zajišťujeme letní a zimní údržbu celkem na 4 615 km silnic pro kraj a pro Ředitelství silnic a dálnic provádíme zimní údržbu na 478 km silnic I. třídy. Provádíme zimní posyp vozovek, pluhování, postavení sněhových zábran, nebo i o výrobu solanky. Po každé zimě musíme sami po sobě uklidit. V létě spravujeme vozovky, opravujeme dopravní značení, zajišťujeme údržbu a výměnu svodidel, odvodňujeme vozovky a spustu dalších činností“. Péče o komunikace v Plzeňském kraji je příkladná. Je mnohem operativnější a docílený efekt je lepší, když je podstatná část údržby realizována vlastními silami. Plzeňský kraj tak není jen v rukách dodavatelských firem a je schopen podstatnou část potřebných prací provádět podle svých potřeb.
 
 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lachnit (ANO): „Pražský hudební papež“ na Malostranském hřbitově

9:15 Lachnit (ANO): „Pražský hudební papež“ na Malostranském hřbitově

„Jen pravda je diadémem umění“ je nápis vytesaný na pomníku hudebního skladatele Václava Jana Tomášk…