Šidlo (KSČM): Nebát se a nekrást – Plzeňáci si sami opravují silnice 2. a 3. třídy
13.09.2016 13:30
„V roce 2015 jsme vlastními silami odfrézovali 17 260m2 asfaltového povrchu a recyklovali jsme 15 318 tun odfrézovaných asfaltových směsí. Byl to nejúspěšnější rok v historii, podařilo se nám opravit 507 km silnic a to je 11% z celkové délky svěřených komunikací,“ uvádí předseda Dopravní komise Rady Plzeňského kraje a poslanec PSP ČR Karel Šidlo za KSČM.
Správa a údržba silnic Plzeňského kraje (SÚSPK) byla založena v roce 2009, jako krajská příspěvková organizace a stará se o silnice 2. a 3. třídy na území kraje. Na velkém objemu oprav měly největší podíl tyto základní faktory: Správa a údržba silnic získala historicky nejvyšší finanční příspěvek ze Státního fondu dopravní infrastruktury, získala vysoké dotace z Regionálního operačního programu a vysoký příspěvek Plzeňského kraje. Zlepšila a zpřísnila přípravu a zpracování veřejných zakázek, ale hlavně Správa a údržba silnic začala sama realizovat práce a nasadila vlastní technologie.
„ Naše Správa a údržba silnic je v ČR jedna z mála, která intenzivně využívá nové technologie, ať se jedná o recyklaci živičné směsi stroji Begela, celoplošné nátěry studenou asfaltovou emulzí, opravy mikrokobercem nebo ošetřování spár a trhlin zálivkou. V ročním objemu recyklace živičné směsi stroji Bagela je naše Správa a údržba silnic největším zpracovatelem v ČR. Za přispění fondu BESIP jsme pořídili také stroj na vodorovné dopravní značení. Máme zpracovanou koncepci plánu investic do technologického vybavení na 5 let s ohledem na potřeby a optimální vybavení středisek,“ uvádí Karel Šidlo.
Čísla jsou opravdu ohromující : v roce 2015 bylo připraveno 116 projektových dokumentací za 21,5 milionů korun, stavební práce byly realizovány na silnicích II. a III. tříd v celkovém objemu více než jedné miliardy korun. „Investice a údržba komunikací není jediným naším úkolem,“ pokračuje Karel Šidlo „spravujeme také pozemky, budovy, mosty, včetně komunikací, jedná se o majetek v hodnotě 13,6 miliardy korun. Rozsah naši činností je opravdu široký a nebudu jej kompletně uvádět – jen například - zajišťujeme letní a zimní údržbu celkem na 4 615 km silnic pro kraj a pro Ředitelství silnic a dálnic provádíme zimní údržbu na 478 km silnic I. třídy. Provádíme zimní posyp vozovek, pluhování, postavení sněhových zábran, nebo i o výrobu solanky. Po každé zimě musíme sami po sobě uklidit. V létě spravujeme vozovky, opravujeme dopravní značení, zajišťujeme údržbu a výměnu svodidel, odvodňujeme vozovky a spustu dalších činností“. Péče o komunikace v Plzeňském kraji je příkladná. Je mnohem operativnější a docílený efekt je lepší, když je podstatná část údržby realizována vlastními silami. Plzeňský kraj tak není jen v rukách dodavatelských firem a je schopen podstatnou část potřebných prací provádět podle svých potřeb.
Dobrý den, hodně se teď řeší odklady do škol. Zajímalo by mě, proč v tomto směru vedeme? A jak se díváte na jejich zrušení, jak někteří navrhují? Máte dojem, že jsou zneužívány nebo je chyba jinde? Mám s odkladem zkušenost a přijde mi, že by jejich zrušení nadělalo víc škody než užitku. Děkuji za od...
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.
reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.