Selhání celé vlády. Zneužívání. Předák ODS Stanjura má výhrady i vůči Zemanovi a Gazdíkovým Starostům

15.12.2016 6:40 | Zprávy

ROZHOVOR „Nevypsat veřejnou zakázku na mýtné a zadat z ruky tak obrovskou sumu, přibližně 5 miliard korun, je neomluvitelné. A to je jedno z největších selhání celé vlády,“ říká bývalý ministr dopravy a současný předseda poslaneckého klubu ODS Zbyněk Stanjura. Ten je pak kritický i k dalším krokům vládní koalice. „Nízké investice, žádná snaha o boj se zneužíváním sociálních dávek, to je charakteristika rozpočtu na příští rok,“ říká. Za další velkou „minelu“ současné vlády také považuje spuštění elektronické evidence tržeb. „Bohužel již v první fázi EET došlo na naše obavy, zanikly stovky restaurací, došlo ke zvýšení cen, poslanci v čele s ministrem financí vnášejí do systému další chaos a zmatky,“ dodává.

Selhání celé vlády. Zneužívání. Předák ODS Stanjura má výhrady i vůči Zemanovi a Gazdíkovým Starostům
Foto: Hans Štembera
Popisek: Zbyněk Stanjura

Jak hodnotíte práci ministra dopravy Dana Ťoka? Před nedávnem ho například vyzvala k rezignaci Asociace krajů ČR za to, že v příštím roce nechce přispět krajům na opravy silnic 2. a 3. třídy. Toto rozhodnutí se nelíbí ani některým hejtmanům, a dokonce ani premiéru Sobotkovi. Jenže stát má prý povinnost starat se jen o dálnice a silnice první třídy. Kdo má v tomto sporu pravdu?

Resort dopravy není klasickým politickým resortem, ve kterém probíhá souboj mezi pravicí a levicí. Vzhledem k délce přípravy stavby a trvání samotné realizace je naopak velmi potřebná široká politická shoda na prioritách výstavby. Takto konstruktivně a vstřícně k vládě Bohuslava Sobotky v oblasti dopravy přistupujeme. Velmi mne tedy mrzí, že musím konstatovat, že v řízení resortu dopravy hnutí ANO a jeho dva ministři opakovaně selhávají.

Uvedený spor občané nechápou. Platí daně a logicky očekávají dobrou kvalitu silnic a v zásadě je nezajímá, kdo se má o tyto silnice starat, zda stát, kraj či obec. Momentálně stát není schopen využít všechny peníze pro dopravu, takže je správně část peněz investovat do oprav silnic nižších tříd.

A co říkáte na Ťokovo rozhodnutí, že na mýtné se nevypsalo výběrové řízení a má ho stále zajišťovat firma Kapsch. Údajně to má vyplývat z dřívějších smluv mezi státem a zmíněnou rakouskou firmou. Je to tak v pořádku? Úřad pro ochranu hospodářské soutěže za to uložil Ministerstvu dopravy milionovou pokutu. Co k tomu říci?

Ministři dopravy za hnutí ANO se za tři roky ani nepokusili vypsat veřejnou zakázku na mýto. Zadat z ruky tak obrovskou částku, přibližně 5 miliard korun, je neomluvitelné. A to je jedno z největších selhání celé vlády. Neustálé výmluvy na rok 2005 nevedou k vyřešení problému. Jediné, co ministr Ťok udělal, bylo, že oddálil toto řešení. A problém předá svému nástupci.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jan Štěpán

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Obroda strany

Můžete sdělit, kolik členů za poslední rok stranu opustilo a kolik nových jich přišlo? A budete ve volbách sázet na nové tváře? Co jsem zatím postřehla, tak kandidují zas ti samí. PS: Co vlastně říkáte na to, že Lipavský přešel zrovna k ODS, kterou vaše strana tak kritizuje? A myslíte, že lze zabrán...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zeman nečekaně zasáhl do bitvy kolem České televize

9:38 Zeman nečekaně zasáhl do bitvy kolem České televize

Na oslavy konce 2. světové války do Moskvy bych jel, pokud by to alespoň jedním milimetrem přispělo …