Česká Lípa: Křižovatky v ulicích Hrnčířská a 5. května jsou nově řízeny dynamicky

16.02.2019 20:13

Tři semafory v ulici Hrnčířská a ulici 5. května za celkem 1, 8 mil. Kč nechalo koncem loňského roku město Česká Lípa modernizovat. Křižovatky 5.května – Svárovská (u autobusového nádraží), Hrnčířská - Bulharská (odbočka na vlakové nádraží) a Hrnčířská – Mánesova (k ZŠ Dr. M. Tyrše) jsou tak nově řízeny dynamicky.

Česká Lípa: Křižovatky v ulicích Hrnčířská a 5. května jsou nově řízeny dynamicky
Foto: ceska-lipa.info
Popisek: Česká Lípa

Pro řidiče, kteří byli zvyklí na letité zavedené intervaly a pořadí průjezdu, to však může představovat problém.

Primárně se u semaforů měnily již vysloužilé řadiče, což jsou elektronická zařízení, která řídí provoz celé křižovatky. Kromě této ryze technické opravy došlo u semaforů na výměnu starých návěstidel se žárovkovými světly za moderní LED technologii. Zároveň byla ke všem semaforům instalována tlačítka pro chodce a všechny přechody jsou navíc vybaveny zvukovou signalizací pro nevidomé. V rámci modernizace byly na dvou křižovatkách instalovány i takzvané videodetektory, které umožňují právě dynamické řízení provozu na křižovatkách.

Díky videodetektorům došlo ke zvýšení propustnosti křižovatek, zejména v dopravních špičkách. „V praxi to znamená, že systém umí vyhodnotit, v jakém směru stojí nejvíce aut a zda tam vůbec nějaké stojí a podle toho řídí světelnou signalizaci. Jednotlivé intervaly tak nemusí být stejně dlouhé, zároveň v některém směru může být signál výrazně zkrácen, pokud tam právě nestojí auto,“ vysvětluje českolipský místostarosta Jaroslav Turnhöfer a zároveň doplňuje, že systém samozřejmě současně reaguje i na požadavky chodců prostřednictvím tlačítka pro bezpečný přechod. Současně tento systém umožňuje preferenci autobusů a v budoucnu i preferenci vozidel IZS.

Pozitivní změnu v plynulosti dopravy zaznamenala i českolipská starostka Jitka Volfová. „Jezdím tudy každý den. Jsem ráda, že ulice konečně funguje jako zelená vlna, kterou plynule projedete a nemusíte stát na každém semaforu zvlášť,“ uvedla starostka.

„A právě rozdílnost intervalů a řízení jednotlivých směrů může být pro řidiče, kteří místem projíždějí denně a byli na nějaké pořadí zvyklí, matoucí. Prosíme tedy všechny řidiče, aby pozorně sledovali semafor, nespoléhali se na letitý navyklý systém a striktně dodržovali dopravní předpisy, pokud jde o reakci na jednotlivé barvy světelných signálů,“ doplnil Jaroslav Turnhöfer.

Do konce května by pak u semaforů měly být dokončeny poslední práce, jako jsou nátěry stožárů či části budov, které byly rekonstrukcí poškozeny a také vodorovné dopravní značení. 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

osobnosti ANO

Dobrý den, paní Dostálová, překvapil mě průzkum, podle kterého vás řada lidí nezná. Je pravdou, že já se o politiku dost zajímám a díky PL vás i znám. Ale napadá mě jedna věc, není chybou, že za ANO vystupují stále ti stejní? Babiš-Schillerová-Havlíček, občas vy nebo pan Nacher? Není potřeba, aby ge...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Uherské Hradiště: Komunikaci s plochou v ulici Okružní čeká rekonstrukce

7:37 Uherské Hradiště: Komunikaci s plochou v ulici Okružní čeká rekonstrukce

V období od konce dubna do druhé poloviny srpna budou probíhat stavební práce v ulici Okružní v Mařa…